Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشجو نباید از کارویژه تولید علم، و حرکت رو به جلو و پیشرفت فاصله بگیرد گفت: نباید اجازه داد دانشگاه ها به بنگاه تولید مدرک تبدیل شوند

«محمدصادق کوشکی»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ضرورت حفظ روحیه مطالبه گری و استکبار ستیزی در دانشجویان عنوان کرد: البته مطالبه گری تنها کارویژه دانشجویان نیست، یعنی دانشجو باید در کنار مطالبه گری و داشتن روحیه استکبار ستیزی وظیفه تلاش برای ساختن علوم و آینده را نیز بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دانشجو وقتی می تواند آینده ساز و مطالبه گر باشد که آگاه باشد ادامه داد: متاسفانه در طول این سالها دانشگاه ها به سمتی رفتند که دانشجوها دغدغه آگاهی نداشته باشند و دغدغه های پایین تری پیدا کنند، عملا در طول سالهای اخیر دانشگاه ها به مکانی تبدیل شدند برای سخیف ترین رفتاری که یک جوان می تواند داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانشجو نباید از کارویژه تولید علم، و حرکت رو به جلو و پیشرفت فاصله بگیرد گفت: نباید اجازه داد دانشگاه ها به بنگاه تولید مدرک تبدیل شوند و دانشجویان نیز به دغدغه های سخیف گرایش پیدا کنند.

کوشکی با اشاره به عملکرد وزارت علوم در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: از سال 92 تا کنون به گونه ای عمل شده که به نظر می رسد عملا وزارت علوم از لیست وزارتخانه های دولت خارج شده و اهمیت آن هر روز کمتر شده است در حالی که وزارت علوم برای آینده کشور و چگونگی تربیت مدیر برای اداره بخش های مختلف سرنوشت سازی می کند.

وی با بیان اینکه هیچ توجهی در این سالها به وضعیت فرهنگی دانشگاه ها و دانشجویان نشده است تاکید کرد: کسانی در فضای دانشگاه ها مسئولیت مدیریت امور را در اختیار گرفتند که مجری سند 2030 یونسکو شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سال گذشته در دانشگاه تهران که قطب علمی کشور است عده ای علیه حجاب تظاهرات کردند عنوان کرد: وقتی دانشجویی برای حجاب تجمع می کند یعنی به دنبال سخیف ترین دغدغه ها حرکت کرده است.

کوشکی گفت: دانشجو باید به سمت مطالبه گری حقیقی برای تولید علم و رسیدن به راهکار تحول کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید مدیران فاسد از دانشگاه ها حذف شده و مدیران انقلابی که از دانشجو یک محقق و مدیر علمی می سازند به میدان بیایند گفت: در این صورت می توان روحیه مطالبه گری دانشجویی را در لایه های جامعه جاری و ساری کرد.

 

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه ها مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش های رسانه ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن های ضد جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090269

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • ماجرای دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان + عکس
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است