Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران اظهار داشت: اختتامه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد روز دوم دی‌ماه ۹۹ برگزار می شود.  

وی افزود: دانشگاه‌ها تلاش بسیار خوبی نسبت به برنامه‌های هفته قرآن و دانشگاه داشتند. طرح تدبر و آشنایی با مفاهیم قرآن به همین مناسبت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله نخست این طرح به صورت پایلوت در ۹ دانشگاه در آبان و آذر ماه سال ۱۳۹۸ برگزار و مرحله دوم در بهمن گذشته اجرا شد، اکنون گروه دوم از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری این طرح، تحت پوشش قرار گرفته‌اند با این تفاوت که این دوره به صورت وبیناری در حال برگزاری است.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی حداقل ۴۰ شرکت‌کننده دانشجو متقاضی برگزاری دوره طرح تدبر و آشنایی با قرآن باشند، این آمادگی وجود دارد که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت این دوره را ویژه این دانشگاه‌ها برگزار کند.

علی‌نژاد عمران به برگزاری مرحله کشوری بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت در دور بیست و پنجم اشاره کرد و افزود: این روزها جشنواره قرآنی هدهد برگزاری مرحله کشوری آزمون بخش معارفی را پشت سر می‌گذارد، باوجود مجازی شدن برگزاری بیست و پنجمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد، حدود ۷۴ هزار نفر رشته شرکت کننده، ثبت نام خود را در این دوره نهایی کرده‌اند.

وی به میزبانی جشنواره ملی قرآن از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این جشنواره محل رقابت برگزیدگان قرآنی دستگاه‌های مختلف است که در حال انجام برنامه‌ریزی هستیم. در دو حوزه کانون‌های قرآن و عترت و کانون‌های مذهبی در تعامل و تفاهم با اداره کل فرهنگی به دنبال ایجاد استقلال بیشتر مراکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در این حوزه هستیم تا تقویت فعالیت‌های کانونی را فراهم سازیم.

به گزارش ایرنا،  آزمون بخش معارفی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت، ۲۲ مهرماه و به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد که بسته به شرایط هر دانشگاه، امکان برگزاری آزمون به صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود داشت.

این آزمون در ۱۰ رشته بخش معارفی از جمله آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی قرآنی و نماز برگزار شد.

رتبه‌بندی کانون‌های قرآن و عترت، کانون‌های مذهبی و نشریات قرآنی در دست اقدام

این مقام مسوول در وزارت بهداشت از رتبه‌بندی کانون‌های قرآن و عترت، کانون‌های مذهبی و نشریات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: با انجام این رتبه‌بندی سهم حوزه نشریات قرآنی در جشنواره‌هایی مانند تیتر پررنگ‌تر دیده می شود.

علی‌نژاد عمران همچنین از فعال شدن دبیرخانه شهدای نظام سلامت با محوریت شهدای قرآنی نظام سلامت در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد.

برچسب‌ها دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور قرآن و عترت وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی جشنواره قرآن قرآن و عترت بخش معارفی قرآنی هدهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: ۱۲۰ مراقب سلامت در مدارس استان برای بهداشت و نظارت بر مسائل بهداشتی دانش آموزان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دفتر سلامت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: یکی از برنامه‌های دفتر سلامت تشکل‌های دانش آموزی سفیران سلامت است که ۲۵ درصد دانش آموزان کشور در هر مدرسه سفیر سلامت هستند.
گودرزی افزود: این سفیران با توجه به کمبود نیرو در حوزه سلامت آموزش‌های تخصصی را برمبنای سرفصل‌ها از رابطین بهداشت دریافت و آموزش‌های سلامت محور را به ۱۰ نفر از همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت برای بهداشت و توسعه زیرساخت‌ها جذب نیروی متخصص است که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اریبهشت ماه ۴ هزار مربی بهداشت جذب و در مهرماه آینده کمبود نیرو برطرف می‌شود

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود