Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز صبح طی مراسمی از تلاش های بی وقفه محمد صابری مسئول سابق نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان تقدیر و سعید کاظمی به عنوان مسئول جدید این نمایندگی توسط مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی منصوب گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آئین تقدیر و معارفه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور مدیرعامل بنیاد برکت، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، جانشین فرمانده سپاه ثارالله، فرماندار، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اظهار کرد: خوشبختانه دو چهره ای مسئولیت این نمایندگی را به عهده داشته و به عهده می گیرد که خدوم، پرتلاش ، مخلص، جهادی و ارزشمند و با سابقه درخشان هستند.

وی گفت: محمد صابری مسئول اسبق دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان از جوانی تا کنون  تمام وقت خود را برای اسلام و انقلاب گذاشته است و خداوند این توفیق را به او داده که چندین سال در جریان مسئولیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان قرار گیرد و نام او در این طومار ثبت شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: دکتر کاظمی هم از شخصیت هایی است که در تحقق اهداف نظام و انقلاب تلاش کردند و قرار است هم اکنون پرچم مقدس رضوی را بدست گیرد و در استان کرمان خوش بدرخشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان بیان کرد: هر دو بزرگوار از چهره هایی هستند که در هر جایگاه قرار بگیرند ظرفیت، اطمینان و بسیج نیروها و امکانات و مردم اهل نقشه و طراحی مسیر هستند.

وی عنوان کرد: استان کرمان با توجه به گستردگی و پراکندگی که دارد امید که بتواند در این شبکه عظیم ثامن الائمه علیهم السلام  به این بستر و جایگاه و از طرفی به اقشار محروم خدمت رسانی کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: مطمئنا خدمت در این حوزه ظرفیت های متعددی وجود دارد علی الخصوص دراین نگاه جدیدی که در حوزه مدیریت آستان قدس اتفاق افتاده است امید که در این ساختار خدمت ها بسیج تر و روان تر گردد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: امید که هر چه زودتر این شرایط اضطراری تمام شود و عاشقان حرم رضوی موفق به پابوسی حضرت شوند.

محمد صابری رئیس اسبق دفتر نمایندگی خادمیاری استان کرمان اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت خون شهدا برای هر کدام از ما در برهه های مختلف فرصتی هر چند محدود فراهم می کند.

وی گفت: در آستان قدس رضوی از سال 95 _ 94 تغییراتی بوجود آمد و قرار شد نمایندگی هایی در شهرستانها ایجاد شود و به همین مناسبت در سال 95 دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان ایجاد شد.

صابری افزود: 4 هزار نفر در سطح استان کرمان در این امر ثبت نام و همچنین کلاس های آموزشی جهت آنان برگزار شد و قریب به ده هزار نفر آموزش های ابتدایی و مقدماتی را دیدند و به حرم رضوی اتصال پیدا کرده و خادم حضرت شدند.

وی ادامه داد: دکتر کاظمی از اشخاص فعال، انقلابی و بی ریا هستند و یقین دارم در ادامه راه با همدلی با سایر عناصر و دستگاه ها بتواند همچنان خدمت گذار خوبی برای مردم باشد.

کاظمی رئیس جدید دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان ابراز کرد: امید که بتوانم با راهنمایی های نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و مسئولین در آستان قدس رضوی و با همکاری مسئولین شهرستانها در استان کار خوبی را ارائه دهیم.

وی گفت: حضور مردم در همه عرصه ها از روی اعتقاد و انگیزه است و دوست دارند به نوعی اسم آنها در لیست خادمیاری ثبت شود و امید که این کار را به نحو احسنت انجام دهم.

کاظمی عنوان کرد: کمک به حل مشکلات مردمی از سفارشات و فرمایشات حضرت آقا است که به نوعی می توان گفت فعالیت این نوع کانون ها نیز در راستای همین امر مهم می باشد.

سپس محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه  این کار با تدبیر در استان شکل گرفت، گفت: در ساختار جدید آستان قدس رضوی 4 مجموعه عملیات علمی شکل گرفت از جمله بنیاد پژوهشی ، مجموعه اقتصادی آستان قدس رضوی بنیاد بهره وری موقوفات، سازمان اجتماعی که همان سازمان بنیاد کرامت رضوی است.

وی افزود: مجموعه بنیاد کرامت شاید به دلیل کرونا در سال گذشته یک مقدار عملیاتها پررنگ تر شده است و این مجموعه متشکل از 70 مرکز است.

استاد آقا ادامه داد: در حال حاضر 16 هزار خادمیار فعال و 31 دفتر نمایندگی در کلیه استان های کشور وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، مجموعه بانوان و خانواده آستان رضوی، مجموعه اردوگاهی، موسسه موقوفه خدمات زائر و موسسه جوانان و تشکل های مذهبی، مرکز جامع مشاوره، معاونت خدمات اجتماعی، ستاد اربعین و مجموعه تربیت بدنی را از دیگر مراکز بنیاد برشمرد.

استادآقا تصریح کرد: امید که با بهره گیری از خدمات خادمیاری کار انجام شود و طبیعتا بار خادمیاری به دوش خیرین و مردم است.

به گزارش راه آرمان، در پایان این مراسم از تلاش های بی وقفه محمدصابری تقدیر و سعید کاظمی به عنوان مسئول جدید نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان  منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بنیاد کرامت رضوی مدیرعامل بنیاد استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی


 کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور دکتر سعید سلیمان پور دبیر جشنواره و بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد. 

در این مراسم محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت ع و مخصوصا در شان امام رضا ع شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند.

وی افزود: همه خادمان به مرور زمان از دنیا می‌روند و بعد از مدتی از یاد می‌روند تنها چیزی که از خادمان شاعر به یادگار می‌ماند شعر‌های سروده شده آنهاست که تا آخرالزمان ماندگار هستند.
محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر از کشور‌های خارجی و ۹۵ اثر از داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: امسال از ۵۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۱۶ اثر داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی (آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان) می‌باشد.

محمودی با اشاره به اینکه، قبل از آغار جشنواره که ۲۶ اردیبهشت در شهرستان سلماس برگزار می‌گرددافزود: برگزاری۶ کارگاه آموزشی شعر رضوی در شهر‌های مختلف و همچنین در ۶ استان از جمله:استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران محول شعر ارادت رضوی برگزار می‌شود. 

محمودی گفت: در بحث جریان سازی شعر رضوی سال گذشته این مراسم در شهر ایلدیر ترکیه برگزار شد که با استقبال بی نظیر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر قرار گرفت و امسال نیز بعداز جشنواره این همایش در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و ان شاءالله در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین مراسم شعر رضوی در شهر کرکوک عراق اجرا خواهد شد.

 سعید سلیمان پور دبیر هجدهمین 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم با گرامی داشت جایگاه والای شعر خوی گفت: 
بنده شهرستان خوی را خانه دوم ادبی خودم می‌دانم و امروز افتخار می‌کنم که در این شهر فرهنگ و ادب در مراسم شعر رضوی حضوردارم.
وی افزود: شهرستان خوی در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صد‌ها شاعر 
بنام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده اند و آثار بی نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است. 
سلیمان پور در ادامه با اشاره به تاثیر بسزایی شعر در جامعه گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی ع در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند: شعر یک رسانه بین المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است.
وی در ادامه در باره ارزش معنوی مدح اهل بیت گفت: هر شاعری که در مدح و منزلت ۱۴ معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید پیروز است و در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

سلیمان پور در ادامه گفت: و، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم شعری را که در مدح و وصف اهل بیت ع می‌گوییم سیره نبوی و علوی و معرفتی آن بزرگواران را به ظهور برسانیم. 
در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار ع شعرخوانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد