Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی زاده گفت: کاهش منابع آبی به منزله نابودی کشاورزی است و باید برای این امر چاره اندیشی شود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: در میاندوآب ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی با بیش از یک هزار چاه آب و دو هزار هکتار باغات با نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وجود داشت که بعد از خشکی و عقب نشینی دریاچه ارومیه، زمین های کشاورزی به حدود ۹۰ هزارهکتار و باغات نیز به ۱۴ هزار هکتار رسید ولی با این وجود مقدار آب ما همراه با چاههای آب به کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این موضوع به منزله نابودی کشاورزی منطقه است، گفت: جمعیت ما در آن زمان ۹۰ هزار نفر بود و اکنون به نزدیک ۴۰۰ هزار نفر رسیده ایم ولی متاسفانه به جای آن مقدار آب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب برسد به ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، افزود: میلیاردها تومان برای کانالهای هوایی هزینه شده ولی راه آب را باز نکرده اند و نهرهای سنتی را نیز از بین برده اند.

وی با بیان اینکه کشاور آب ندارد ولی از او پول آب مدرن می خواهند، تصریح کرد: این موضوع مصداق ضرب المثل ” گوشت نیاورده را کوفته نمی خواهند” است.

عیسی زاده با اشاره به اینکه جاده سرچم یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است، افزود: بیش از ۳۱ سال است که این جاده شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است، و اکنون نیز تمام تلاش ما برای بازگشایی مسیر و اتمام این جاده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان این برای توسعه میاندوآب، راهها و کشاورزی  در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: دست همه سرمایه گذاران را می بوسیم که در این شهر سرمایه گذاری کرده و  مسیر توسعه را هموار می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • 18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر