Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه مراکز فرهنگی و استفاده بهینه از منابع وقف از اهداف عالی آستان قدس رضوی به شمار می‎‌آید که در راستای ترویج معارف ناب دینی و نشر ارزش ‌های فرهنگی، در سال‌ های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان متولی حوزه جوانان و دانشجویان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌‌های مؤکد معظم‌ له مبنی بر آماده‎ سازی فضا برای رشد معنویت و کار فکری و فرهنگی هدفمند و عمیق در دانشگاه‎‏ ها، 16 آذرماه سال 1397، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، مجتمع دانشجویی امام‌ رضا(ع) را در مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع در نزدیکی حرم مطهر رضوی با ظرفیت اسکان بالغ بر 350 نفر افتتاح و بهره‌ برداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر ظرفیت‎ های این مجتمع می‎ توان به سالن همایش مجهز سیصد نفره و فضاهای تعاملی همچون پاتوق کتاب، سرای اندیشه و کلاس‎ های کارگاهی اشاره کرد.

یکی از اصلی‏ ترین سرفصل‎ های برنامه ‎ای این مجموعه بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت‌ اولی، نخبه و محروم سایر شهرستان‏ها و در مرحله بعد ساماندهی اردوهای تشکیلاتی دانشگاه ‎های سراسر کشور بود. با برنامه‎ ریزی‎ های انجام‌ شده، اکنون پس از گذشت 2 سال از افتتاح این مجموعه کم‌ نظیر در استان خراسان، 35 هزار دانشجو از 130 دانشگاه کشور از ظرفیت اردویی این مجتمع استفاده کرده‌ اند‌ و بیش از 500 همایش، کارگاه و کلاس و گعده دانشجویی با حضور فعال دانشجویان و جوانان انقلابی کشور در این ظرفیت بی ‎بدیل و با نگاه خاص حضرت رضا(ع) برگزار شده است.

 

مکمل جریان زیارت

فضایی که پیش از تأسیس این مجتمع به صورت متروکه رها شده بود پس از گذشت 2 سال به محفلی برای تعالی فکر اندیشه جوانان شهر تبدیل شده است زیرا علاوه بر تسهیل‌ گری در امر زیارت گروهی تشکل‏های دانشجویی، با تنظیم دوره ‎های غنی کوتاه‌ مدت، خدمات جامعی به این قشر تأثیرگذار بر جامعه ارائه  کرده است.

این مجتمع با توجه به امکانات و ظرفیت‎ هایی که دارد، به پناهی برای اردوهای تشکیلاتی مجموعه ‎های اصیل دانشجویی کشور بدل شده زیرا همه دغدغه ‌های مجموعه ‎های دانشجویی برای اردوهای زیارتی مشهد را برطرف کرده است، به‎ گونه‎ ای که علاوه ‎بر سرویس ‎دهی مناسب اردویی، اعم از اسکان تخت‌ خوابی و تأمین وعده ‎های غذایی، طراحی دوره ‎های آموزشی تربیتی را نیز برنامه‏ ریزی و اجرا کرده است تا پیوست یک اردوی زیارتی کامل شود.

برپایی موکب جامع خدمات زائر در ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با همکاری شبکه جوانان رضوی و تشکل‌ های دانشجویی از فعالیت‌ هایی بود که با محوریت مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد. در ایام برپایی این موکب شبانه‌ روزی با مشارکت فعالان فرهنگی و دانشجویان خادم‌ الرضا(ع) از سراسر کشور، بیش از 100 هزار زائر از خدمات مختلف این موکب از جمله پذیرایی و اسکان، خدمات درمانی و ... بهره ‌مند شدند.

این مجتمع با توجه به ظرفیت‎ های زیربنایی و نزدیکی به حرم مطهر رضوی، با میزبانی پیکر شهدای تازه‌ تفحص‌ شده دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، به معراج‌ الشهدای مشهد تبدیل شده است. همچنین با راهبری دقیق و هدفمند و برنامه ‎ریزی برای حضور تشکل ‎های دانشجویی و دانشجویان برای وداع با این شهدای عزیز، به محلی برای تجدید پیمان جوانان و دانشجویان با آرمان‎ های بلند شهدا تبدیل شده است.

این مجتمع از ابتدای امسال که کشور با محدودیت ‎های کرونایی روبه‌ رو شد و تشکل‎ های مردمی و خودجوش با فرمان مقام معظم رهبری رزمایش همدلی و مواسات را برای مبارزه با پیامدهای این ویروس منحوس آغاز کردند، به عنوان ستاد فرماندهی قرارگاه مبارزه با ویروس منحوس کووید19 و رزمایش همدلی و مواسات، هماهنگی تشکل های مردمی را به عهده داشت.

 

پاتوقی برای جوانان انقلابی

باید گفت مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) به برکت نام حضرت علی‎ بن موسی‎ الرضا(ع)، به پاتوقی برای هم افزایی و هم‌ فکری و البته محل بروز یا شکل ‎گیری بسیاری از فعالیت‎ های فرهنگی‌ و اجتماعی قشر جوان دانشجو و انقلابی مشهد تبدیل شده است که با استفاده از ظرفیت‎ های این فضا، در جبهه ‎های مختلف فرهنگی و جهادی از برپایی هیئت‌ های مذهبی، پویش‎ های مختلف اهدای خون و رساندن پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسوی، کارگاه‎ های کوتاه‌ مدت و ... وارد عمل شوند و تأثیرگذار باشند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز دانشجو دانشگاه امام رضا ع آستان قدس رضوی تبدیل شده الرضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد