Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین راغفر، کارشناس مسائل اقتصادی درباره لایحه بودجه 1400 گفت: از لحاظ هزینه‌ای، بودجه سال آینده 73.5 درصد افزایش پیدا کرده و در بخش طرح‌های عمرانی هم با افزایش 65 درصدی مواجه هستیم. با این اعداد و ارقام به نظر می‌رسد دولت بعدی به هیچ وجه نتواند ریل‌گذاری که صورت گرفته را تغییر دهد. 

وی با تاکید بر اینکه بدهی بزرگی در بودجه 1400 وجود دارد، تصریح کرد: دولت امروز به راحتی می‌گوید اگر نفت به فروش نرود منابع را از طریق فروش اموال دولت تامین می‌کنیم حال اینکه کجای دنیا با این روش کشور را اداره می‌کنند و اساساً چه کسی قرار است این اموال دولتی را خریداری کند و متقاضی این اموال در این شرایط اقتصادی چه کسانی هستند؟

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت این امکان را دارد که صدها هزار میلیارد تومان از مالیات بر بورس، خرید سکه و ارز که تمام این بازارها تحت اختیار خود است، مالیات دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت می‌تواند از فعالیت‌های سوداگری در بخش زمین و مسکن مالیات‌ستانی داشته باشد. از تمام کسانی که جنگل و کوه‌ها را به ویلاهای لوکس تبدیل کردند باید مالیات گرفته شود.

راغفر با اشاره به چند هدف اصلی بودجه 1400 گفت: جلوگیری از کاهش قیمت ارز مهمترین هدف بودجه 1400 است. همچنین از دیگر اهداف لایحه بودجه سال آینده این است که به دولت بعدی اجازه تغییر ریل‌گذاری را نمی‌دهد و با بدهی بزرگ قدرت تصمیم‌گیری را از دست دولت بعد می‌گیرد.

وی تاکید کرد: چه نمایندگان مجلس و چه شورای نگهبان اگر این بودجه را تصویب کنند عملا در تحقق این اهداف سهیم هستند.

راغفر در پایان با بیان اینکه دولت در این شرایط اقتصادی و روابط بین‌الملل چگونه می‌خواهد 200 هزار میلیارد تومان منابع از محل فروش نفت را محقق کند، تصریح کرد: قاعدتاً این اعداد و ارقام استقراض است و به معنی بدهکار کردن دولت آینده است حال اینکه دولت آینده گویا قرار نیست پاسخگوی مردم باشد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه دولت بدهی ارقام بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود

حسین مرتضی، تحلیلگر لبنانی و مطرح جهان عرب در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا انتفاضه دانشجویی اخیر در دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراض به سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته شوک بزرگی برای دولت واشنگتن دانست که به دنبال تطهیر این رژیم از جنایات شنیع آن در غزه است و این انتفاضه را نخستین سنگ بنا در مسیر آگاهی جوانان آمریکایی دانست.

دریافت 58 MB

خبرنگار و مترجم: منصوره حسنی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی   

دیگر خبرها

  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است