Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا پانزدهم آذرماه 53313 تست PCR در استان یزد انجام شده که از این تعداد 26218 مورد مثبت اعلام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه عنوان کرد: در حال حاضر ۴۴۵ نفر بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بسیاری هستند که از این تعداد 142 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد: بیشترین تعداد بستری ها در استان یزد ۱۲۰۰ نفر بود که در تاریخ ۲۲ آبان ماه اتفاق افتاد، بعد از یک هفته ثابت ماندن این تعداد شاهد کاهش موارد بودیم و خوشبختانه اکنون تا ۷۰ درصد کاهش را شاهد هستیم. 

سلمانی گفت: علت کاهش ابتلا به کرونا در استان تشدید محدودیت های اعمال شده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف بوده است. خوشبختانه خود مردم به این نتیجه رسیدند که باید به شیوه نامه های بهداشتی عمل کنند. امیدواریم این مساله همچنان ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر محدودیت ها حداقل تا پایان فصل سرما رعایت نشود دچار افزایش دوباره مبتلایان خواهیم بود. لذا این دستورالعمل ها باید به نحوی ادامه پیدا کند که شاهد عادی انگاری و افزایش موارد ابتلا نباشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد: براساس آمارها ۴۵ درصد از مبتلایان یزدی بالای ۶۰ سال سن داشته، همچنین ۵۲ درصد از مبتلایان مرد و مابقی را زنان تشکیل می دهند. میانگین سنی مبتلایان و همچنین میانگین سنی بهبود یافتگان یزدی ۵۵ سال است. همچنین میانگین سنی فوتی ها ۷۰ سال بوده است.

این مقام مسئول افزود: بیشترین تعداد فوتی ها نسبت به جمعیت به ترتیب متعلق به شهرستان‌های میبد، مهریز، یزد و ابرکوه است همچنین بیشترین تعداد ابتلا نسبت به جمعیت مربوط به شهرستانهای خاتم، میبد، ابرکوه و مهریز می باشد.

 وی اظهار داشت: بر اساس پژوهش انجام شده بیشترین عامل  بستری ها سن بالای ۶۰ سال و بعد از آن بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون بوده است.

 سلمانی با اشاره به بازرسی مداوم از اصناف اظهار کرد: تا کنون قریب به ۶ هزار بازرسی از صنوف انجام شده که از این تعداد ۳۲۵ مورد پلمپ اصناف متخلف اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا پانزدهم آذرماه 53313 تست پی سی آر در استان یزد انجام شده که از این تعداد 26218 مورد مثبت اعلام شده است. همچنین ۷۹۶۵ بستری کرونایی و  در مجموع ۱۹ هزار و ۲۱۷ نفر نیز مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شده اند.

وی  با اشاره به کمبود برخی داروهای کرونا اظهار داشت: با توجه به بروز بالای بیماری در برهه ای برای بیماران سرپایی کمبودهایی وجود داشت که خوشبختانه با تلاش مسئولین مربوطه این مشکل نیز مرتفع شد و خوشبختانه در حال حاضر در خصوص داروهای مربوط به کرونا مشکلی وجود ندارد.

سلمانی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا اظهار کرد: هم اکنون ما به شدت نگران کاهش محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در نتیجه عادی پنداری توسط مردم هستیم. نباید گمان کنیم که ماجرا تمام شده یا چون شمار مبتلایان کاهش داشته می‌توانیم رعایت ها را کم کنیم. اگر بعد از این یک ماه محدودیت خانواده‌ها دوباره به دورهمی های خانوادگی روی بیاورند شکی نیست که با موج جدید ابتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رفع برخی از محدودیت های کرونایی اظهار کرد: نظر ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی این است که محدودیت منع تردد خانواده‌ها از ساعت ۱۸ و منع کلیه ترددها از ساعت ۲۱ حداقل تا پایان فصل سرد سال همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیشترین تعداد محدودیت ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است