Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@22:56:57 GMT

20 میلیون گوشی که به بدافزار آلوده شدند!

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۶۶۱۴

20 میلیون گوشی که به بدافزار آلوده شدند!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، دادگاهی در چین شرکت جیونی را به نصب بدافزار روی ۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند متهم کرد. براساس گزارش‌های منتشرشده، جیونی که در حوزه ساخت موبایل در چین فعال است، روی ۲۰ میلیون گوشی تروجان قرار داده است. این تروجان‌ها به‌وسیله تبلیغات ناخواسته و یک سری فعالیت که کاربر از آن‌ها خبر نداشت، برای جیونی درآمد ایجاد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Shenzhen Zhipu Technology Co که یکی از زیر مجموعه‌های جیونی به حساب می‌آید، این تروجان‌ها را به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری برای اپلیکیشن Story Lock Screen وارد گوشی‌های مختلف می‌‌کرد. حتی مشخص شده است این طرح جیونی Dark Horse Program  که نام دارد، از سال ۲۰۱۸ شروع شده و تا اکتبر سال ۲۰۱۹ ادامه داشته است. جیونی از این طرح ۴٫۲ میلیون دلار درآمد داشته و ۲۱٫۷۵ میلیون دستگاه موبایل را آلوده کرده است. گفته می‌شود جیونی برای اجرای این طرح کمتر از ۱٫۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

سه نفر از مدیران شرکت جیونی در دادگاه گناهکار شناخته و به ۳ تا ۳ سال و نیم زندان و پرداخت ۳۰ هزار دلار محکوم شدند.

این خبر به‌تنهایی عجیب است؛ اما به نظر می‌رسد چنین کاری در بین سازندگان گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی رواج دارد. گفته شده است دو شرکت Infinix و Tecno هم از این روش استفاده می‌کنند. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بدافزار گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل