Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:55:31 GMT

پاداش ۱۵ درصدی مشترکان خوش‌مصرف گاز اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۶۷۹۲

پاداش ۱۵ درصدی مشترکان خوش‌مصرف گاز اعمال می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه هیئت دولت درباره تخفیف در گازبهای مشترکان خوش‌مصرف را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متن این مصوبه که توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده، به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه‌ پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

مشترکان گاز بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه هر سال نسبت به دوره مشابه سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ١: برای ساختمان‌هایی که تنها در سال ۱۳۹۸ دارای سابقه مصرف گاز طبیعی باشند مبنای مقایسه سال ۱۳۹۸ خواهد بود. مشترکان گاز طبیعی که از سال ۱۳۹۹ یا پس از آن گازرسانی می‌شوند از سال بعد از گازرسانی بر مبنای مصرف گاز سال قبل مشمول این تصویب‌نامه خواهند شد. ‌

تبصره ٢: دستورالعمل نحوه اعمال معادل‌سازی مصرف گاز بر اساس دمای یکسان ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه توسط وزیر نفت ابلاغ می‌شود.

 با هدف مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضروری بخش خانگی در صورتی که مصرف گاز مشترکان یادشده در بازه زمانی مذکور در بند ۱ این تصویب‌نامه نسبت به میانگین مصرف آنها در دوره مشابه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره‌ صورتحساب بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد، کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۱۵ درصدی با رعایت بند ب ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها (مصوب ۱۳۸۸) و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

 در صورتی که مصرف گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۱۳۸۶) در بازه زمانی مندرج در بند ۱ این تصویب‌نامه از ۸۰ درصد میانگین مصرف آنها در دوره مشابه در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود، کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی با رعایت بند ب ماده ۱ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

 در صورتی که مشترکان غیر خانگی گاز طبیعی با مصرف ۵٠٠٠ مترمکعب در ساعت و بالاتر با درخواست شرکت ملی گاز ایران در بازه زمانی مذکور در بند ۱ این تصویب‌نامه حداقل برای ۱۰ روز متوالی مصرف خود را به میزان ۳۰ درصد کاهش دهند، متناسب با میزان کاهش مصرف گاز، مشمول تخفیف معادل ۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

 منابع حاصل از اجرای این تصویب‌نامه با رعایت قوانین و مقررات مربوط صرفاً برای مدیریت تقاضا، کاهش هدررفت، بهینه‌سازی مصرف گاز و توسعه گازرسانی هزینه می‌شود.

 مشترکان گاز طبیعی که از تسهیلات مصوبه شماره ۳۸۳۹۸۸ مورخ سوم دیماه سال ۱۳۹۴ شورای اقتصاد و اصلاحات بعدی آن در خصوص بهینه‌سازی سامانه‌های گرمایشی/ موتورخانه بهره‌مند شوند مشمول مزایای تشویقی این تصویب‌نامه نخواهند شد.

در اجرای این تصویب‌نامه شرکت ملی گاز ایران/ شرکت‌های گاز استانی موظف‌اند از طریق درج در قبوض، پیامک و تعامل مستمر با مشترکان گاز، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

مشترکان مصرف‌کننده خوراک پتروشیمی مشمول احکام این تصویب‌نامه به جز بند ۴، نمی‌شوند.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تصویب نامه مشترکان گاز گاز طبیعی مصرف گاز ۱۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری