Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران برای اعلام اطلاعات پایش آنلاین نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های واقع در حریم تهران اقدام کند.
به گزارش آریا؛ سید آرش حسینی میلانی در دویست و پنجاه و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: 16 آذر، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

16 آذر واقعه مهمی در تاریخ مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی در تاریخ معاصر ایران بوده است.
وی با گرامی داشتن روز جهانی خاک در 14 آذر اظهار داشت: این روز باید در تقویم شهرداری تهران گرامی داشته شود. درختان و فضا‌های سبز از بستر خاک تغذیه می‌شود، اما متاسفانه از وضع خوبی برخوردار نیست به ویژه در معابر و خیابان‌ها.
به گفته این عضو شورای شهر، هنوز گزارش دقیق و جامعی در مورد وضعیت خاک معابر شهری نداریم و پویش جمع‌آوری ته‌سیگار که چندی قبل برگزار شد، نشان داد وضعیت خاک در برخی از معابر اصلی شهر مناسب نیست.
حسینی میلانی در ادامه، در تذکری به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران تصریح کرد: سهم صنایع و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر تهران 34 درصد است. متاسفانه در روز شنبه 8 آذر براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از صبح این روز، غلظت میزان دی‌اکسید گوگرد در مناطق 18، 19، 20 و 21 به شدت افزایش یافت؛ به گونه‌ای که بر اساس گزارش ایستگاه شادآباد در منطقه 18، میزان آلودگی این آلاینده به 170 پی پی ام رسیده بود. جهت باد در ساعت شدت غلظت به سمت جنوب و جنوب غربی تهران بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه مصرف مازوت و گازوئیل در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران، به اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران تذکر می‌دهم با توجه به اصل تقدم رعایت حقوق عامه نسبت به اعلام اطلاعات پایش آنلاین یا اندازه‌گیری‌های موردی از صنایع بزرگ، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های واقع در حریم تهران اقدام و درباره وضعیت نوع سوخت مصرفی کانون‌های آلاینده مذکور گزارش جامعی را در اسرع وقت به شورای شهر تهران ارائه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست سوخت مصرفی کانون های آلاینده گزارش نیروگاه ها شهر تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع اظهار داشت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام و قراراست با حفر چاه های متعدد و سایر راهکارها رفع گردد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و‌ برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماندهای مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

 

دیگر خبرها

  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست