Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا طلایی در تحریریه خبر ۲۱ شبکه یک سیما، درباره اختلاط نهاده‌های بخش کشاورزی، اظهار کرد: هر زمان قیمت نهاده‌ها اختلاف بیشتری در بازار پیدا می‌کند، تخلفات می‌شود.

وی با اشاره به این که کالایی که خریداری می‌شود در مراحل مختلف بارگیری تا انبار آزمایش می شود، خاطرنشان کرد: قبل از تخلیه بار از کشتی، سازمان های استاندارد، حفظ نباتات و دامپزشکی نمونه برداری می کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت، اجازه تخلیه بار از کشتی داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلایی افزود: زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها تخلیه می شود با تأیید دامپزشکی، بارگیری و به سمت مقصد حمل می‌شود. بنابراین هیچ مشکلی در زمان بارگیری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت های واردکننده با شرکت های باربری قرارداد می‌بندند، گفت: مشکلی در نهاده‌های وارداتی وجود ندارد؛ حمل بار به صورت فله و در کامیون‌های لبه دار انجام می‌شود و شرکت های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند.

طلایی یادآور شد: شرکت‌های حمل و نقل چون مجوزشان را از سازمان راهداری می‌گیرند، رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است، اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم، به سرعت کارت هوشمند راننده باطل شود.

وی با اشاره به این که حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تن نهاده به کشور وارد و توسط کامیون حمل می شود، تصریح کرد: این که کنار هر کامیون یک ناظر قرار گیرد. امکان پذیر نیست.

طلایی تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلف رانندگان باید در جریمه‌های آنان سخت‌گیری شود.

وی با اشاره به این که دلالان از اختلاط نهاده‌ها سود می‌برند، گفت: ما با شرکت پیمانکار که قرارداد می‌بندیم، تضامین می‌گیریم. اگر شرکت حمل و نقل تخلف کند پنج برابر قیمت بار جریمه و بار کامیون معدوم می‌شود.

وی گفت: احتمال می‌دهیم یک شبکه متخلف، بار نهاده های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از واحدهای تولیدی درخواست کرد تا بار ناسالم را تحویل نگیرند.

* سا زمان راهداری وجود ضایعات در نهاده‌ها را کار رانندگان نمی‌داند

به گزارش فارس؛ در این زمینه و در واکنش به این خبر سازمان راهداری اعلام کرده است، روزانه حدود ۱۶۰۰ کامیون کالای اساسی از بندر امام خارج می‌شود و اختلاط ضایعات با نهاده دامی ارتباطی به رانندگان ندارد.

تولید کنندگان مرغ هم بارها به خبرنگار فارس از وجود ضایعات در نهاده‌های دامی خبر داده‌اند که باعث بی کیفیتی خوراک و کاهش وزن مرغها شده است.

از نظر آنها کاهش وزن باعث کاهش تولید و ضرردهی مزرعه تولید آنها می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش کشاورزی کشاورزی کشتی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داوود مخلصی گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای پنج شنبه تا اوایل روز جمعه این هفته، بیش از ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی در سطح استان در حال آماده باش هستند. 

وی افزود: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو، ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو از حیث بارش‌ها و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق، تیم‌های عملیاتی این شرکت آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر، شکستگی خطوط انتقال و توزیع آب، قطعی‌های آب و پس زدگی روان آب‌ها را دارند. 

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: به منظور تامین آب پایدار، آبگیری همه مخازن انجام شده و همه تجهیزات و ماشین آلات، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها در حالت آماده باش هستند. 

مخلصی با اشاره به آماده باش اکیپ‌های عملیاتی، از آمادگی این شرکت برای مدیریت بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب یزد، به دلیل افزایش دبی ورودی ناشی از ورود روان‌آب‌ها به شبکه فاضلاب خبر داد. 
 
او با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهری با ظرفیت جمع آوری فاضلاب طراحی و اجرا شده و به عنوان شبکه مشترک فاضلاب و روان‌آب نیست، گفت: مهمترین دلیل پس زدگی ورود روان‌آب‌ها به داخل شبکه فاضلاب یا ناشی از اتصال ناودان منازل به شبکه فاضلاب است.

مخلصی ادامه داد: از همشهریان می‌خواهیم ضمن رفع این مشکل، در صورت مشاهده باز بودن دریچه‌های منهول فاضلاب و سایر حوادث مربوط به آب و فاضلاب نسبت به اطلاع رسانی به این شرکت از طریق شماره ۱۲۲ اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!