Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:23:43 GMT

تبدیل کلوپ به ورزش در شهر دانایان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۱۷۳

تبدیل کلوپ به ورزش در شهر دانایان

ایسنا/همدان شهر دانایان صاحب باشگاه های ورزشی الکترونیک می شود تا شاید با تبدیل گیم نت ها و کلوپ های بازی به باشگاه های ورزش الکترونیک بتوان فضای ورزش و اشتغال را متمرکز در یک مجموعه برای جوانان مهیا کرد.

گیمر بودن یکی از علاقمندی ها و تفریحاتی است که شاید همه خانواده های ایرانی رابطه مثبتی با آن برقرار نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته ای نه چندان دور نگاه خانواده ها به گیم و بازی های رایانه ای و ویدئویی مثبت نبوده اما مدت هاست این سرگرمی به رشته ای ورزشی تبدیل شده تا گیمرها بتوانند ضمن سرگرمی، حرفه ای تر شده و کسب درآمدی نیز داشته باشند. این رشته ورزشی، ورزش های الکترونیک
 یا همان E SPORTS نام دارد و سال هاست در ایران هم توانسته ورزشکاران متعددی را به خود جذب کند.

به گفته بزرگان ورزش های الکترونیک در کشورمان ایران این رشته دارای یک فدراسیون جهانی به نام ISF در کره جنوبی است و عضویت ایران در سال ۲۰۱۴ در آن رسمی شده و فدراسیون آسیایی آن نیز در ۲۰۱۴ در تایوان راه اندازی شده است.

رشته ورزش الکترونیک ایران سال ۸۵ در قالب انجمن بازی های رایانه ای زیرنظر فدراسیون همگانی کارش را آغاز کرده و در سال ۹۳ این رشته از فدراسیون همگانی به زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی ملحق شده است. همه این موارد را گفتم که نوید راه اندازی باشگاه های ورزش الکترونیک در استان همدان را بدهیم.

گویا شیوع ویروس کرونا در همه موارد تهدید نبوده و افرادی در همین دیار کهن خودمان «همه دانا» هستند که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده اند و از تعطیلی ورزش های همگانی برای راه اندازی ورزش های الکترونیک در استان ظرفیت ها را شناخته اند و با گریز از تهدیدها همچنین به کار گرفتن فرصت ها پلی برای رسیدن به رونق اشتغال، اقتصاد و ایجاد ورزش های الکترونیک در استان همدان ساخته اند.

رئیس کمیته ورزش های همگانی در استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، از روند تبدیل کلوپ های بازی به باشگاه های ورزش الکترونیک خبر داد و مطرح کرد: در نخستین ماه های سال که شیوع کرونا باعث تعطیلی ورزش های همگانی شده بود، پیشنهادی به شهرداری داده شد که ورزش های الکترونیک جایگزین ورزش های همگانی شود.

امید رحیمیان کارآفرینی را از مهمترین مقوله های ورزش های الکترونیک عنوان کرد و افزود: ورزش های الکترونیک سومین صنعت پولساز در جهان به شمار می رود و ما در استان همدان به این نتیجه رسیدیم کلوپ های بازی را به باشگاه های ورزشی الکترونیک تبدیل کنیم.

وی افزود: درنظر داریم جوانان و نوجوانانی را که در زمینه بازی های الکترونیک تبحر دارند و گیمرهای تقریبأ حرفه ای هستند را در باشگاه های ورزش الکترونیک جذب کنیم و با تشکیل تیم های ورزشی الکترونیک در همدان بتوانیم فرصت ورزش و اشتغال را برای قشر جوان ایجاد کنیم.

رئیس کمیته ورزش های همگانی استان همدان فرهنگسازی بر اعتماد خانواده ها به باشگاه های ورزشی که در گذشته گیم نت بودند را یکی از برنامه های اعضای این کمیته برشمرد و گفت: درنظر داریم
دیدگاه خانواده ها را از بازی در کلوپ به ورزش الکترونیک هدایت کنیم و در این باره باید اعتماد خانواده ها برای اشتغال و ورزش در کنار هم جلب شود.

وی ادامه داد: به علت اینکه زیرساخت های ورزش الکترونیک در استان همدان آماده نبود در ماه های ابتدایی سال کار طراحی وب سایت و گرفتن مجوز باشگاه های ورزشی الکترونیک را استارت زدیم و هم اکنون بستر برای افتتاح این باشگاه آماده است که در هفته های آینده شاهد افتتاح این باشگاه ها خواهیم بود.

رحیمیان خاطرنشان کرد: از آنجا که ورزش الکترونیک سومین صنعت پولساز جهان به شمار می رود و رقابت های بزرگ با جوایز ارزنده در دنیا برگزار می شود، هدف اعضای کمیته ورزش های الکترونیک در همدان نیز سوق دادن کلوپ های بازی به سمت و سوی باشگاه های ورزش الکترونیک است و جوانان و نوجوانانی که توانمندی خود را به کار گیرند می توانند اشتغال و ورزش را در کنار هم به دست آورند.

رئیس کمیته ورزش های همگانی استان همدان در پایان رقابت های سالم، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، هدفمند بودن اوقت فراغت و کسب درآمد در فضایی سالم را از مزیت های باشگاه های ورزش الکترونیک برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش الکترونیک استانی ورزشی گیم نت باشگاه های ورزش الکترونیک ورزش های الکترونیک باشگاه های ورزش باشگاه های ورزشی ورزش های همگانی کمیته ورزش استان همدان کلوپ های بازی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر دوشنبه در دیدار مدیران شهری آلاشت با بیان اینکه سوادکوه و شهر آلاشت یک ظرفیت برای استان مازندران است، افزود: صنایع مختلفی در آلاشت وجود دارد و می توان از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد زیرا ورزش بخش مهمی است و باید در آلاشت روی آن سرمایه گذاری کرد.

رجبی از مرمت و بازسازی اماکن ورزشی شهر آلاشت گفت و ادامه داد: وظایف دولت خدمتگزاری است و ما سعی می‌کنیم هر قولی که می دهیم را عملی کنیم از این رو مرمت و بازسازی مشکلات سالن ورزشی آلاشت بزودی و ظرف مدت مشخص شده، رفع می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت دهیم تا در آینده از ظرفیت شهر آلاشت در بحث گردشگری و توریسم ورزشی به درستی بهره ببریم.

شهردار آلاشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در طول این مدت نگاه ویژه‌ای به شهر آلاشت داشت که از این بابت از ایشان تشکر دارم.

امین مستوفیان از موقعیت‌های عالی شهر آلاشت در بحث ورزشی سخت گفت و افزود: توجه به ورزش آلاشت می تواند در بحث گردشگری و توریسم ورزشی کمک شایانی به ورزش استان و بحث گردشگری داشته باشد.

کد خبر 6092407

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!