Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:14:59 GMT

بارندگی‌ها در یزد بدون خسارت بود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۱۷۶

بارندگی‌ها در یزد بدون خسارت بود

محمدحسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی از سفرهای غیرضروری به مناطق روستایی، ییلاق ها و حضور در مسیر رودخانه‌های فصلی(مسیل)  پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، بارندگی تا فردا ( دوشنبه ) در استان ادامه دارد از تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران در تمامی مناطق و همکاری مردم در مقابله با حوادث قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول در خصوص میزان بارندگی‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم بیان کرد: در مجموع از لحاظ متوسط بارندگی وضعیت استان بهتر است ولی میزان دقیق آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد امروز به ایرنا گفته بود: از بامداد امروز تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه در ایسگاه باران سنجی دهستان تنگچنار شهرستان مهریز، نیر شهرستان تفت و شهر ابرکوه به ترتیب ۵۰، ۳۶ و ۳۴ میلیمتر بارندگی گزارش شد.

سید حسین میرحسینی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر فردا (دوشنبه) در بعضی ساعات بارندگی، وزش باد، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف ، کاهش دما و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری، ماندگاری هوای سرد در استان وجود دارد طوری که دمای شبانه در مناطق کوهستانی و سردسیر به زیر صفر می رسد.

در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای ۱۸ درجه و سبزدشت این شهرستان با دمای سه درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بود و دمای امروز هوا شهر یزد هشت تا ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان است.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی روان آب جاری و خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در ۱۰ شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد. 

برچسب‌ها یزد مدیریت بحران بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مدیریت بحران بارش باران یزد مدیریت بحران بارش باران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات