Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:59:18 GMT

حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجو

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۲۷۸

حمایت کمیته امداد از 84 هزار دانشجو

 حجت‌الاسلام علی جعفری،معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تشریح خدمات کمیته امداد به دانشجویان نیازمند،بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در کل کشور از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد، ۵۸ هزار نفر دانشجوی دختر و ۲۶ هزار نفر پسر هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کاردانی، ۵۹ هزار نفر کارشناسی، ۶۷۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۲۴۴ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۶ هزار نخبه و استعداد برتر در جامعه هدف این نهاد، تاکید کرد: از این تعداد ۱۳۶۰ نفر دانشجو هستند که حدود ۵۰۰ نفر از این دانشجویان در حوزه مقالات علمی و پژوهشی دارای تالیفات برتر هستند و ۲۲ نفر از دانشجویان موفق به ثبت اختراعات شده‌اند.

جعفری به توجه ویژه این نهاد در زمینه پرورش استعدادهای مناطق محروم پرداخت و گفت: ۳۵۹ نفر از دانشجویان نخبه تحت حمایت از مناطق روستایی و ۱۲ نفر از عشایر کشور هستند.

وی با اعلام انواع خدمات کمیته امداد ویژه دانشجویان نیازمند، خاطرنشان کرد: تامین هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت در دانشگاه‌های دولتی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۲۰ میلیون تومانی و کمک هزینه شرکت در مسابقات، همایش‌ها و جشنواره‌ها؛ از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت حمایت است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد افزود: همچنین ارایه خدمات فرهنگی و تربیتی، تشویق و تجلیل از رتبه‌های برتر تحصیلی و علمی و ارائه خدمات اشتغال به فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این نهاد به دانشجویان نیازمند است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کمیته امداد دانشجویان هزینه تحصیل دانشجویان دانشجو کمیته امداد حمایت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

بیشتر بخوانید: کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228423 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند