Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@02:41:37 GMT

روند تولید در هشت ماهه امسال افزایشی است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۷۴۵۱

روند تولید در هشت ماهه امسال افزایشی است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از 25 قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی که تاکنون اطلاعات آن استخراج شده است، 17 محصول با رشد مثبت و 8 محصول روند نزولی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در هشت ماهه امسال انواع خودرو سواری با تولید حدود ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با ۶۱ درصد رشد، کاتد مس ۱۹۲ هزار تن با افزایش ۹ درصدی، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از ۸ درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون الکتروموتور، کاغذ، کنسانتره زغال‌سنگ و ظروف شیشه‌ای با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این مدت ۴ هزار و ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری جدید صادر شد که در تعداد ۱۱ درصد و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۸۶ هزار نفر رشد ۳۵ درصد را در بخش اشتغال نشان می‌دهد.

زرندی افزود: صدور پروانه صنفی در این مدت نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در حوزه تجارت الکترونیک نیز صدور گواهی امضای الکترونیکی در این مدت ۵۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پروانه اکتشاف معدن با صدور ۶۴۷ پروانه با رشد ۱۲ درصدی، گواهی کشف با ۳۳۹ مورد ۵ درصد و پروانه بهره‌برداری معدن با ۴۱۰ مورد ۶ درصد، رشد داشته است.

زرندی در خصوص تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیز گفت: از منابع پروژه رونق تولید به ۲ هزار و ۲۵۷ واحد به مبلغ بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۸۲۹ واحد به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتشار آمار بخش تولید و تجارت به صورت شفاف و منظم انجام می‌شود و همه اطلاعات مثبت یا منفی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و در این خصوص ملاحظه‌ای را مدنظر نمی‌گیریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اطلاعات کل گزارش واحدهای غیرفعال که شاید در گذشته ملاحظاتی برای انتشار عمومی بود را در سامانه بهین‌یاب برای دسترسی سرمایه‌گذاران قرار داده‌ایم.

زرندی اضافه کرد: وقتی تصمیم به انتشار عمومی صنایع اشباع گرفتیم، برخی افراد نگران تبعات انتشار این لیست بودن اما تصمیم گرفته شد این صنایع به صورت عمومی نیز اعلام شود.

وی تصریح کرد: سیاست ما در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که همه اطلاعات، آمار و گزارش‌ها در دسترس عموم قرار گیرد و هم اکنون در این خصوص در بین سایر دستگاه‌های دولتی پیشتاز هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین گفت: در سامانه بهین‌یاب، بخشی به عنوان پایش فضای کسب‌وکار ایجاد کردیم تا صنعت‌گران، معدن‌کاران و تجار نظر خود را در خصوص موانع کسب‌وکار اعلام کنند.

زرندی افزود: نتیجه این پایش را در خود سامانه قرار داده‌ایم که همگان از نتایج این نظرسنجی هم بهره مند شوند.

وی همچنین در این جلسه در خصوص میز خدمت الکترونیک گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تکریم ارباب رجوع و عدم حضور مراجعان به وزارت‌خانه میز خدمت الکترونیکی در سامانه بهین‌یاب ایجاد شده و در مدت حدود یک ماه ۲۷۵ درصد درخواست واصل که به ۲۵۸ درخواست پاسخ داده شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان بیان کرد: اکثر خدمات وزارت‌خانه، صدور مجوزها درخواست تسهیلات و … به صورت الکترونیکی است و میز خدمت الکترونیکی آماده ارائه به ذینفعان وزارتخانه می‌باشد.

کد خبر 459809

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودرو سیمان فولاد کاتد مس رشد تولید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند

هرساله با نزدیک شدن به روز‌های گرم سال، در کشور با وارد مدار شدن سیستم‌های سرمایش، مصرف برق به طور تدریجی افزایش پیدا می‌کند. آخرین آمار‌های وضعیت شبکه برق کشور نشان می‌دهد که در روز‌های گذشته مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش چند هزار مگاواتی داشته است.

از این جهت که در روز‌های گرم تابستان با ناترازی در تولید و مصرف برق مواجه هستیم، وزارت نیرو اقداماتی را پیش بینی می‌کند تا عبور موفق از تابستان و بدون قطعی برق رقم بخورد. در همین راستا امسال برنامه‌ای ۱۸۰ اقدامه در بخش‌های توسعه نیروگاه‌ها، افزایش و اصلاح شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

بخش مهم دیگر این برنامه‌ها انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی است. در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و هم رقم ضرورت آمادگی این واحد‌های نیروگاهی را برجسته می‌کند.

برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهر آغاز شده و طبق برنامه اعلام شده باید تا پیش از خرداد و همزمان با افزایش دما نیروگاه را به آمادگی ۱۰۰ درصدی از لحاظ تعمیراتی برسند و پاسخگوی تقاضای مصرف در فصل گرم سال باشند.

در ادامهدناصر اسکندری معاون راهبری شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های برق حرارتی تامین می‌شود گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال اهمیت مضاعفی دارد.

وی گفت: فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی باید تا قبل از خرداد هر سال به پایان برسد، چرا که از این ماه با افزایش مصرف برق کشور نیروگاه‌ها باید آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های تعمیراتی امسال گفت: در همین راستا از ابتدای مهر سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در ماه‌های گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

رکورد تعمیرات نیروگاهی امسال شکسته می‌شود 

گفتنی است، سال گذشته برای نخستین بار در صنعت برق حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید و امسال رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.

در این راستا ساناز جعفرزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید در خصوص جزئیات برنامه‌های تعمیراتی امسال گفت: از ابتدای مهر سال گذشته به منظور تأمین برق پایدار پیک تابستان امسال بیش از ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۹۰ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده است و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

با اشاره به اینکه برخی از تعمیرات نیروگاهی به دلیل تداوم گرما در تابستان ۱۴۰۳ به تعویق افتاد گفت: یک سری از تعمیرات ما برای شهریور پیش‌بینی شده بود که به علت تداوم گرما به مهر معوق شد. اما چیزی که بیشتر بر روی حجم تعمیرات اثر گذاشت بود این بود که دچار تراز منفی سوخت در فصل زمستان بودیم و به این علت خیلی از تعمیرات در زمستان هم برای کمک به تامین بار شبکه به تعویق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد