Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، طاهر دارآفرین رئیس شعبه کرمان بانک توسعه صادرات گفت: ظرفیت صادرات بیش از یک میلیارد دلاری این استان بیانگر ضرورت توسعه خدمات بانک توسعه صادرات ایران به صادرکنندگان است.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه استان کرمان در بخش های کشاورزی، معدن و صنعت، گفت: بخش های کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک پسته، معدن، فولاد و صنایع خودرو سازی در زمینه صادرات می تواند به مثابه پیشرانه در اقتصاد کشور عمل کند و محرک سایر بخش ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به نظر می رسد هنوز جای کار بسیار است و می توان با همکاری درون و برون استانی جایگاه بهتری را برای این استان در حوزه صادرات رقم زد.

دارآفرین ضمن تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر از صادرات و صادرکنندگان استان کرمان، گفت: بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات سرمایه در گردش ریالی از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی را با نرخ‌های 5/13 % و 5/14 % و تسهیلات سرمایه در گردش ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان را با نرخ سود 12 درصد در اختیار مشتریان قرار می دهد.

وی افزود: بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان دارای رتبه اعتباری خوب، دارندگان وثیقه ضمانتنامه صندوق ضمانت صادرات ایران و صادرکنندگانی که بیش از 50% به ایفای تعهدات ارزی خود عمل کرده باشند،در نرخ سود تسهیلات ریالی از منابع بانک تخفیف در نظر می گیرد.

به گفته رئیس شعبه کرمان بانک توسعه صادرات ایران، این بانک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران، تسهیلاتی با نرخ سود 15 درصد اعطا می کند؛ همچنین تسهیلات سرمایه در گردش ارزی در این بانک با نرخ سود در دامنه 7- 5 درصد اعطا می شود.

دارآفرین در ادامه بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران در راستای کمک به توسعه هرچه بیشتر صادرات، تسهیلات و اعتبارات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت صادراتی و نیز تسهیلات به طرح های اقتصادی که منجر به صادرات کالا و خدمات شوند را در دستور کار خود دارد.

رئیس شعبه کرمان بانک توسعه صادرات ایران در ادامه به تشریح تامین مالی طرح ها و خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور توسط این بانک پرداخت و گفت: به منظور حمایت از صادرکنندگان گشایش انواع اعتبار اسنادی ارزی دیداری، مدت‌دار و اعتبار اسنادی داخلی، انجام حوالجات ارزی به خارج از کشور در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق اولین صرافی بانکی (بانک توسعه صادرات) انجام می پذیرد.

دارآفرین با اشاره به تأمین مالی پروژه ها از طریق خطوط فاینانس و ریفاینانس و از محل قراردادهای منعقده با بانک‌های خارجی و با نرخ‌های بسیار مناسب توسط بانک توسعه صادرات، تصریح کرد: این بانک به واردکنندگان داخلی برای تامین مواد اولیه و کالاهای تبدیلی جهت صادرات و همچنین تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز تسهیلات اعطا می کند و در حوزه اعطای تسهیلات جهت پیشبرد حمل و نقل، توریسم، بازاریابی و امکان ارائه خدمات پیشرفته بانکی مبتنی بر بستر اینترنت و تلفن همراه برای اشخاص حقیقی و حقوقی پیشرو بوده است.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست چالش های پیش روی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان را برشمرد و گفت: با وجود توان بالای صادراتی استان، کماکان باور جدی در مورد صادرات و تسهیل فرایند ارزشمند صادرات در کشور وجود ندارد.

طبیب زاده گفت: انتظار داریم بانک توسعه صادرات ایران به عنوان تنها بانک تخصصی حامی صادرکنندگان، ظرفیت های صادراتی استان را مورد توجه قرار داده و بخشی از چالش های مالی فعالان صادراتی را مرتفع سازد.

وی، ممنوعیت های صادراتی، بخشنامه های غیرکارشناسی و نرخ کارمزد بالای تسهیلات بانکی را از عمده ترین دلایل عدم رشد صادرات کشور دانست و گفت: با وجود شرایط دشوار تحریم استان کرمان به لحاظ وزنی 19 درصد و به لحاظ ارزشی 27 درصد رشد صادراتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده، که شایسته تقدیر و توجه است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با ذکر مشکلات دیگر صادرکنندگان اعم از بالا بودن نرخ تسهیلات، گفت: سال گذشته بانک توسعه صادرات 12 میلیون و 600 هزار دلار تسهیلات به صادرکنندگان استان اعطا کرده که در برابر ارزآوری 2.5 میلیاردی استان، رقمی ناچیز است و انتظار می رود دامنه فعالیت های این بانک تخصصی در استان افزایش پیدا کند.

طبیب زاده ضمن تشکر از پرسنل بانک توسعه صادرات ایران در کرمان، گفت: تعامل سازنده اتاق بازرگانی و شعبه بانک توسعه صادرات می تواند راهگشای فعالیت روان تر صادرکنندگان استان کرمان باشد.

پربیننده ترین سقف انتقال وجه کارت به کارت افزایش یافت اسکناس جدید ۱۰هزار تومانی +عکس جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند خرید بدون کارت از سال آینده؟ وام قرض الحسنه ودیعه مسکن ۷۰میلیونی به خانوار‌های با ۳فرزند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان بانک توسعه صادرات خدمات بانکی حمایت از صادرات سهام عدالت بانک توسعه صادرات ایران استان کرمان نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است