Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو امروز (یکشنبه ۱۶ آذر) در برنامه زنده تلویزیونی گفت: چیزی به اسم داروی گیاهی ضد کرونا وجود ندارد، اما دارو‌هایی با منشا گیاهی هستند که می‌تواند کمکی به علایم بیمار مبتلا به کرونا باشند و برخی از آن علائم را کاهش دهند.

جهانپور افزود: آزمایش‌هایی که پیش از این روی دارو‌هایی با منشا گیاهی انجام‌شده، نشان داده که این دارو‌ها می‌توانند تأثیر نسبی داشته باشند و برخی از آن‌ها بر همین اساس هم مجوز تولید گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ضمناً این مجوز‌ها ۶ ماهه است و تنها چهار دارو مجوز موقت دریافت کرده‌اند و تعدادی هم در دست بررسی هستند. اما هیچ داروی شیمیایی و گیاهی قطعی برای کرونا وجود ندارد و همچنان مهم‌ترین راه مقابله با آن همان پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین درباره واکسن ایرانی کرونا چنین گفت: به موازات گسترش ویروس کووید-۱۹ در دنیا، بیش از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و پژوهشی در ایران نیز شروع به مطالعه روی واکسن این بیماری کردند که حتی برخی توانستند بعد از تولید آزمایشگاهی، روی حیوانات نیز مطالعه کنند و البته این محققین بعد از مطالعه پیش بالینی، در آستانه ورود به مطالعات انسانی قرار می‌گیرند. چنانچه یکی از آن‌ها در هفته گذشته مجوز اخلاق را نیز دریافت کرد.
بیشتر بخوانید: از واکسن ایرانی کرونا چه می‌دانیم؟وی افزود: البته کد اخلاق مجوزی است که اجازه می‌دهد واکسن یا هر داروی دیگر که دو مرحله آزمایشگاهی و حیوانی را طی کرده بتواند در جمعیت محدود بر انسان آزمایش شود و ضوابط آن را کمیته اخلاق بررسی می‌کند و اگر مستندات کفایت کند کد اخلاق صادر می‌شود.

جهانپور ادامه داد: همچنین آزمایش بالینی نیز مراحل مختلفی دارد که همه آن‌ها باید انجام و بررسی کارشناسی شوند. در مرحله انسانی بحث بی‌خطری و ایمنی‌زایی و اثربخشی هم‌زمان باید مورد بررسی قرار بگیرد و پس از بررسی چند باره نتایج وقتی‌که اثربخشی آن محرز شود، واکسن مجوز تولید و تجویز را دریافت می‌کند.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: خاک آلوده بر سلامت انسان چه تاثیری می‌گذارد؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228561 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد