Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@22:45:22 GMT

شیوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۸۵۴۹

شیوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی‌ماه

خبرگزاری مهر: محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفتگوی هفته و در جمع خبرنگاران رسانه ملی اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط، همکاری و هماهنگی را با آموزش و پرورش دارد سازمان بازرسی کل کشور است. آموزش‌وپرورش یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌های کشور که با تعداد زیادی نیروی انسانی در همه نقاط کشور حضور داریم بنابراین بیشترین تعاملات را با سازمان بازرسی کل کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به شرایط ناشی از کرونا، تصریح کرد: تمام‌مسیرهایی که تا قبل از کرونا می‌رفتیم با شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس مسدود شد و باید مسیرهای جدیدی را ایجاد و جایگزین می‌کردیم بنابراین در این راستا نیازمند هماهنگی و همکاری با سازمان بازرسی کل کشور است.

وی بابیان اینکه همکاری بسیار خوبی بین آموزش‌وپرورش و سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد و مقررشده آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش توسط این سازمان در موضوعات موردتوجه سازمان بازرسی انجام شود، گفت: در مورد برخی از قوانینی که معطل‌مانده و موردنیاز آموزش‌وپرورش است مقررشده سازمان بازرسی کل کشور همکاری لازمه را ارائه دهد.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی آموزش‌وپرورش اعتماد جامعه است بنابراین همکاری ما با این سازمان می‌تواند اعتماد عمومی و هم اعتماد مجموعه ارکان نظام را به مجموعه آموزش‌وپرورش افزایش دهد.

وی با اشاره به جلسات متعدد هفته‌های اخیر در خصوص برگزاری امتحانات دی‌ماه، عنوان کرد: با یک وضعیت ثابت روبه‌رو نیستیم بلکه شرایط متفاوت است بنابراین با توجه به صلاحدیدهای ستاد کرونا همکاران ما مشغول بررسی و مطالعات در این زمینه و همچنین تعامل با ستاد ملی کرونا و معاونان آموزشی هستند و تا قبل از شروع امتحانات روش برگزاری اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمون‌های حضوری و مجازی هر دو در دستور کار خواهد بود در این زمینه کیفیت‌ها و روش‌های مختلف آزمون را بررسی و شناسایی کردیم آنچه برای ما مهم است استفاده از روش‌های اطمینان‌بخش در برگزاری امتحانات است تا از فراگیری محتواهای درسی توسط دانش آموزان مطمئن شویم بنابراین همه تلاش ما در این راستا است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی ما از برگزاری امتحانات نهایی سال ۹۹، تعداد شرکت‌کنندگان و هم نمرات دانش آموزان در مقایسه با سال قبل افزایش‌یافته است بنابراین علیرغم اینکه بخشی از سال تحصیلی قبل را به‌صورت مجازی داشتیم اما نتیجه کار قابل‌قبول بود.

وی در خصوص برگزاری امتحانات در دی‌ماه گفت: پیشنهادهایی در این زمینه ارائه‌شده که هنوز هیچ‌یک قطعی نشده است.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص جذب نیروهای نهضتی، حق‌التدریس و پیش‌دبستانی بر اساس مصوبه مجلس، گفت: همه مواردی که در قانون آمده است حتماً رعایت خواهد شد و افراد بر این اساس قطعاً استخدام خواهند شد بنابراین بخشی از واجدان شرایط امسال و تعدادی هم‌سال آینده استخدام می‌شوند امسال متناسب با بودجه اختصاصی ۲۵ هزار نفر را جذب کردیم که باید دوره یک‌ساله را بگذرانند و برای بقیه افراد نیز درخواست ردیف استخدامی کردیم در این خصوص جای هیچ نگرانی برای افراد مشمول نیست.

وی درباره حذف بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس کشور، گفت: در دو سال اخیر اقدام بزرگی در این زمینه انجام‌شده، در تمام مناطقی که دسترسی به گاز داشته‌اند بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شدند در خصوص سایر مناطق هم‌ظرفیتی در قانون بودجه پیش‌بینی‌شده است تا با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت نفت و سازمان برنامه‌وبودجه و تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت این مشکل برای همیشه حل شود

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی آموزش وپرورش امتحانات سازمان بازرسی کل کشور برگزاری امتحانات آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم / روش‌های مناسب مطالعه صحیح
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است