Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:29:22 GMT

همرزم سردار سلیمانی به یاران شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۸۵۶۴

همرزم سردار سلیمانی به یاران شهیدش پیوست

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی، شب گذشته پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل درد عوارض شیمیایی به درجه شهادت رسید.

این شهید سرافراز متولد شهرستان کوار و بزرگ شده در شیراز، از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار استوار محمودآبادی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.

وی پس از دفاع مقدس، در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.

سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.

او در ماموریت اخیرش در کشور عراق، به ویروس کرونا مبتلا شد و به علت وخیم شدن صدمات ریه و سابقه شیمیایی بودنش، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر سردار استوار عصر امروز یکشنبه وارد استان فارس می‌شود و در صورت مساعد بودن هوا، روز دوشنبه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) نماز بر پیکر این مجاهد راه خدا اقامه می‌شود. همچنین مراسم تدفین وی نیز در گلزار شهدای شیراز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، در پی شهادت این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر شهادت رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس سردار شجاع و دلیر اسلام «عبدالرسول محمودی(استوار)» که اسطوره مردانگی و ایثار و الگویی بی بدیل برای جوانان بود، موجب تاثر و تالم همگان گردید.

این جانباز قهرمان که رفتارش، قدمش، حضورش و کلامش برای همگان درس‌آموز بود، یه یاران شهیدش پیوست. او به مانند دیگر جانبازان و فرماندهان شهید ایران اسلامی، اسطوره‌ای ماندگار در میدان جهاد و شهادت و دفاع از انقلاب و خط روشن ولایت بود.

سردار شهید «عبدالرسول محمودی(استوار)» در دفاع مقدس به عنوان یکی از رزمندگان لشکر ۱۹ فجر خوش درخشید و بعد از دفاع مقدس نیز به رغم جانبازی و تحمل شرایط سخت، همواره در انتقال ارزشهای آن دوران نورانی به نسل بعدی کشور کوشا بود، تا جایی که در دفاع از حریم اهلبیت در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.

از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شده و در لشگر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن(ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل و... به دفاع از کشور پرداخته و در این عرصه بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد و پس از آن نیز در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی و فرهنگی عهدار مسئولیت بود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس شهادت این جانباز صبور، مجاهد فداکار، مرد اخلاص، نمونه ایثار و سردار سرافراز سپاه اسلام را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، فرمانده معظم کل قوا، مردم ولایتمدار و رزمندگان استان فارس، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز شهید استوار محمودآبادی تبریک و تسلیت عرض کرده و از پروردگار متعال برای این شهید سعید علو درجات و همنشینی با سیدالشهدا(ع) و برای خانواده و عموم همرزمانش صبر جمیل، اجر جزیل و عزتمندی مسالت می‌کند.

همچنین سپاه فجر استان فارس در این زمینه پیامی صادر کرده است که بدین شرح است: سردار سرلشکر پاسدار شهید عبدالرسول استوار، نام خویش را در مسیر حقانیت انقلاب اسلامی معنا کرد. او نمونه‌ای از پرورش یافتگان در مکتب اسلام ناب بود که از آغاز مجاهدت تا پایان حیات جسمانی خویش با ثبات قدم وصول به اهداف متعالی را دنبال می‌کرد.

سردار شهید استوار تعالیم اسلام انقلابی و آموزه‌های اندیشه مطلق ولایت فقیه را دست‌مایه حرکت خود می‌دانست و همواره با اعتقاد راسخ،  اراده استوار و رفتار الهی با خصم زبون در درون و بیرون مبارزه می‌کرد و در این صراط نیز از بذل جان ابایی نداشت، چون او فدای جان را برای اسلام یک (حداقل) در برابر (حداکثر) می‌دانست تا اینکه امروز جان عزیز او به سوی جانان پر کشید و به یاران شهیدش پیوست. او با سعادت زیست و با سعادت رفت. سپاه فجر استان فارس همنوا با ملت بزرگ ایران و مردم شریف و شهیدپرور فارس فقدان آن سردار عزیز را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و بیت شریف ایشان تسلیت عرض کرده و وصول او به آرزویش در جوار شهیدان را تبریک می‌گوید.

برچسب‌ها دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز عراق فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز عراق فارس دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز عراق فارس اخبار کنکور استوار محمودآبادی استان فارس تیپ مستقل دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس با برپایی یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س) فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌سود.

او ادامه داد: سخنران این یادواره فرمانده لشکر ۱۹ فجر سرهنک پاسدار ظهراب قنبری است و فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری خواهند پرداخت. 

سرهنگ حیاتی افزود: گردان پیروز حضرت زینب (س) لشکر ۱۹ فجر در عملیات مختلف در ۸ سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده که در این راه نزدیک به ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم