Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز رسالت جنبش دانشجویی تشخیص آب از سراب است و نباید تجربه‌های بی‌فرجام دوباره تکرار شود. دانشجو باید فهم دقیق از توانمندی‌ها و داشته‌های خودش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم ۱۶ آذر امروز در دانشگاه تهران با حضور سعید جلیلی و سردار فدوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیلی در ابتدا با اشاره به اهمیت نقش دانشجویان و تاثیرگذاری در روند تحولات کشور گفت: تاریخ پر است از اشتباهات و خطاهای محاسباتی که بی سرانجام بود. یکی از عوامل محاسبه درست این است که اجازه ندهید واقعیت ها پوشانده شود. در پوشاندن واقعیت ها سراب ایجاد می‌شود. شما اگر موفقیت‌ها و داشته ها و توان خود را نبینی به جای تعقل دچار تخیل می‌شوی و نتیجه این توهمات ابن می شود که هیچ عایدی نخواهد داشت. امروز یکی از نکات بسیار مهمی که جنبش دانشجویی می‌تواند انجام دهد این است که واقعیت‌ها و حرکت‌ها را بشناسد و بشناساند‌. امروز در جامعه ما دوگانه‌های موهومی ساخته می‌شود و یکی طرفدار اینطرف و دیگری آن طرف و یک نفر نیست بگوید این دوگانه‌هایی که ساخته‌اید اصلش درست است یا نه؟

 

جلیلی گفت: اینکه می‌گویند صبر کنیم این برود و آن بیاید تعبیر صحیحی نیست. اینها همانهایی هستند که قبلا آسیب زا بوده اند و هنوز نیومده دارند همان حرفها و حرکات سابق را می‌زنند.

 

وی تصریح کرد: امروز رسالت جنبش دانشجویی تشخیص آب از سراب است و نباید تجربه‌های بی فرجام دوباره تکرار شود.دانشجو باید فهم دقیق از توانمندی ها و داشته‌های خودش داشته باشد. تمام تلاش دشمن این است که داشته‌های شما را یا بپوشاند یا تهدید کند. اما جایی می‌بیند که فردی مثل شهید فخری زاده را داریم که نمی‌ترسد و تزویر پذیر نیست.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: مثل اینکه بگوییم تعامل خوب است یا نه اینگونه نمی‌شود پاسخ داد؛ چرا که درجایی خوب است و درجایی نه. امروز دانشجو باید آگاه به صحنه باشد. اگر صحنه خوب توصیف نشود به تبع آن انتظار تحلیل صحیح و تجویز درست هم نداشته باشید. اگر توصیف و تشخیص درست نباشد طبیعتا تجویزها هم غلط خواهد بود. یک توصیف ناصحیح از صحنه به سال ۸۹-۹۰برمی‌گردد که دشمن شروع کرده بود به فشار تحریم و مانع فروش نفت شدن و از طرفی تولید قعال شده بود و خودمان کالاها را داشتیم تامین می‌کردیم که کشور به نقاط خوبی داشت می‌رسید؛ اما ناگهان توصیف صحنه عوض شد و توصیف ناصحیح آغاز شد و شد آنچه باید پیش آمد اعم از توافق ژنو و لوزان و برجام.


جلیلی افزود: توصیفی که از شرایط شد درست نبود و ما خودمان را درمانده و ضعیف دیدیم و من حرفم این است که وقتی شما یک حرکتی را شروع کردید و دشمن خودش اعتراف می‌کند که در موضع ضعف قرارگرفته است (سخنان اوباما)نباید با یک توصیف غلط ورق را برگردانید. الان به جایی رسیده اند که می‌گویند چیزی نداریم که فشار بیاوریم و تمام تحریم‌ها را اجرا کرده‌ایم. امروز او تنفس می‌خواهد یا شما؟ اینجاست که دانشجویان بابد کمک کنند که دوباره سرابی نشان داده نشود و در شرایطی که در انتهای ضعف است دوباره با توصیف اشتباهی مورد تزویر آنها قرار بگیریم. آنها هرجا زورشان کاربرد ندارد از تزویر استفاده می‌کنند. اینکه صحنه را بشناسیم و بدانیم چیست و چگونه است بسیار مهم است. این فشار حداکثری برای چه بود؟ برای اینکه به هدفی برسند و آنهم نشستن ما پای میز مذاکره بود. الان شناخت صحنه این است که بدانیم این فشارها وجود دارد ماهم انتظاراتی داریم.ملت الان باید ثمره ایستادگی‌اش را بگیرد نه اینکه دوباره دشمن با تزویر اعرم‌های خود دا موثر کند و کار خود را پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعیدجلیلی روز دانشجو دانشگاه تهران جنبش دانشجویی جنبش دانشجویی داشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با گسترش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان ظهر یکشنبه در تجمعی از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین آمریکایی و اروپایی پشتیبانی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد، میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام داشتند.

کد خبر 6091129

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا