Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدی گفت: دانشجوی تراز انقلاب با بهره‌مندی از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته و با روحیه انقلابی و عمل جهادی، شانه‌ خود را زیر بار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر عابدی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به وقایع روز 16 آذر در سال 1332 گفت: در این روز دانشجویان به دلیل آرمان خواهی، حق خواهی و عدالت خواهی، زیر بار زیاده خواهی‌های دشمن نرفتند و تا پای جان، در حفظ استقلال کشور ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع واقعه 16 آذر 1332ریشه در کودتای 28 مرداد دارد که عوامل امریکا و انگلستان دولت ملی ایران را ساقط کردند و در آذرماه با کمال پررویی قصد ارتباط با دولت دست نشانده خود در ایران را داشتند. 

  وی ادامه داد: دانشجو این ظلم ها را نمی‌پذیرد و روز 16 آذر سال ۱۳۳۲ سه تن از دانشجویان معترض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور وقت امریکا به کشور شهید می‌شوند و پس از آن نیکسون به دانشگاه تهران می‌آید و دکترای افتخاری در رشته حقوق را دریافت می‌کند با اینکه دانشجویان با ایستادگی در مقابل دشمن و رژیم پهلوی به شهادت رسیدند اما وجود دانشجویان استقلال طلب و حق طلب موجب افتخار ماست.
  مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان یزد عنوان کرد: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی، دانشجویی است که خودش را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آماده کند، همانگونه که مقام معظم رهبری 40 بار واژه نسل جوان را در این بیانیه به کار بردند تمام امیدها به سمت جوانان است و جوانان و دانشجویان تراز انقلاب اسلامی باید به فرموده رهبری  با بهره‌مندی از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته و با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی، شانه‌های خود را زیر بار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهند.   عابدی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری بی شک جوانان پرتلاش می توانند عیب بزرگ ایران مبنی بر اینکه ایران از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است را رفع کنند، این جوانان به خصوص دانشجویانی که الان در عرصه علم و علم آموزی فعال هستند باید خود را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب آماده کنند.   وی گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، باید دانشجویان ابتدا به بحث خودسازی بپردازند، سپس دانشجو باید جامعه را آگاه کند با مردم باشد و جامعه را با خود همراه کند و در نهایت باید به تمدن سازی پرداخت.   عابدی افزود: مقام معظم رهبری خردادماه سال گذشته در دیدار با تشکل های دانشجویی به صراحت فرمودند بروید و زمینه را برای به روی کار آمدن یک دولت جوان و حزب اللهی اماده کنید،ویژگی جوان که ایشان به کار بردند به معنای پر انگیزه بودن، امید داشتن، پرتلاش بودن، با نگاه به ظرفیت های داخلی و نه بیرونی  است و حزب اللهی بودن نیز بدین معنی است که بدانیم باید به جای نگاه به کد خدا، به خدا توکل کنیم.   این فعال دانشجویی یزد تصریح کرد: جبهه جنگ نرم، جنگ دو نظام فکری غرب و اسلامی در تمام شئون آن است و در این جنگ  قطعا دانشجو به عنوان افسر نقش آفرینی می کند و چنانچه رابطه اش با قرارگاه قطع شود آتش به اختیار عمل می کند و باید تلاش کند که به بهترین نحو جلوی نیروهای دشمن بایستد و چنانچه دانشجویان و جوانان بخواهند موثر باشند باید در تمام روندهای اداره جامعه و عرصه های اجتماعی حضور داشته باشد.   وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سه مسئله اقتصاد، فرهنگ و جهش علمی را در اولویت دانستند، در این سه مسئله اولویت دار باید نرم افزارهای حکمرانی  جامعه را به دست بیاوریم چرا که برای دولت جوان و حزب اللهی به آن نیاز داریم و دانشجو با توجه به نگاه آرمانخواهی که دارد به دنبال وضعیت مطلوب است کافی است که بداند، بخواهد و برای آن هزینه کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تراز انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در اعتراض به نسل کشی در غزه و نیز در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کردند که پلیس آمریکا ، صد‌ها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی