Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازرسی مشترک اعضای کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان در شهر بجنورد که از مهرماه آغاز شده، منجر به پلمب هفت کارگاه شده است.
به گزارش روابط عمومی تعاونف کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ علی قلی پور اظهار کرد: از اول مهرماه تاکنون 63 کارگاه بازرسی شده است و متاسفانه در شمار زیادی از کارگاه های ساختمانی، نکات ایمنی درست رعایت نشده بود که در این زمینه تذکر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به منظور نظارت بر رعایت نکات ایمنی در کارگاه های ساختمانی از ابتدای مهرماه امسال، هر هفته روزهای سه شنبه بازرسی مشترک توسط اعضای کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان متشکل از نمایندگان بازرسی اداره کل کار، دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی از کارگاه های سطح استان انجام می شود.
رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بازرسی در صورت مشاهده شرایط خطرناک و حادثه ساز نسبت به پلمب کارگاه اقدام می شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود 53 درصد از حوادث ناشی از کار استان در صنعت ساختمان اتفاق می افتد که عامل اصلی وقوع حوادث در ساختمان سقوط از ارتفاع به علت نبود حفاظ در پرتگاه ها و نبود جایگاه کار ایمن است.
وی با بیان این که آرماتوربندان و قالب بندان بیشترین حادثه دیدگان ساختمانی را تشکیل می دهند گفت: امسال سقوط از ارتفاع بیشترین علت حادثه های کار در این استان را به خود اختصاص داده است و بیشترین آن در کارگاه های ساختمانی گزارش شده است.
قلی پور اظهار کرد: سقوط از ارتفاع علت 40 درصد از حوادث ناشی از کار استان است که به علت استفاده نکردن از سامانه های مناسب کار در ارتفاع و عدم حفاظ گذاری پرتگاه ها به وقوع می پیوندد.
رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: کمیته متناظر این کارگروه در سایر شهرستان ها هم تشکیل می شود و بازرسی از کارگاه های ساختمانی انجام می شود.
بر اساس تصمیم کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان، مقرر شد تمام کارفرمایان قبل از اخذ پروانه ساختمانی با مراجعه به ادارات کار سطح استان در آموزش های رایگان ایمنی محیط کار که توسط بازرسان کار در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی کارگاه های ساختمانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲