Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@15:25:19 GMT

تغییرات در دولت کویت کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۹۳۹۸

تغییرات در دولت کویت کلید خورد

به گزارش تابناک  به نقل از القدس العربی، «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت طی فرمانی با استعفای قانونی دولت این کشور موافقت کرد. وی پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کویت، با استعفای دولت موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب شیخ «صباح الخالد احمد الصباح» از این پس به عنوان نخست وزیر دولت پیشبرد امور کویت به کار و فعالیت خود ادامه خواهد داد تا دولت جدید این کشور تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته برگزاری انتخابات کویت امروز یکشنبه نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور را اعلام کرد. این کمیته تأکید کرد که با پیروزی چهره‌های جدید، ۶۲ درصد از ترکیب پارلمان دستخوش تغییر شده است.

کمیته برگزاری انتخابات اعلام کرده است که در جریان انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ هیچیک از نامزدهای زن به پیروزی نرسیدند. بر اساس نتایج اعلامی، تجمع اسلامی سلفی برای دومین دوره متوالی از راهیابی به پارلمان باز ماند. این در حالی است که احزاب اخوانی ۳ کرسی در پارلمان را کسب کردند.

در این انتخابات، شیعیان نیز موفق شدند ۶ کرسی کسب کنند؛ هرچند که در میان آنها چهره‌های جدیدی نیز به پارلمان راه یافتند. در جریان انتخابات پارلمانی کویت، ۳۲۶ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت از میان آنها ۵۰ نفر به پارلمان راه پیدا کنند. این در حالی است که بیش از ۵ هزار نفر برای شرکت در انتخابات واجد شرایط شناخته شده بودند.

منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها روز دانشجو کویت نواف الاحمد الصباح دولت کویت لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها روز دانشجو انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا سه شنبه طی سفری رسمی به مصر می رود.

بر اساس این گزارش، این نخستین سفر الصباح به مصر پس از تصدی منصب امیری کویت است.

قرار است امیر کویت با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های گسترش آن علاوه بر تحولات منطقه و حمایت از همکاری مشترک کشورهای عربی گفتگو کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • گام عملی برای جهش تولید
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر