Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، شیر زنجبیل یکی از معجون هایی است که می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کرده یا از حمله بیماری به بدن ما جلوگیری کند. اما همه ما نمی دانیم فواید شیر زنجبیل برای بدن ما چیست؟ خوب، زنجبیل یکی از گیاهان دارویی است که فواید زیادی برای بدن دار ، چه برای درمان بیماری و چه برای گرم کردن بدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مدت ها قبل مردم از سراسر دنیا از زنجبیل به عنوان یکی از گیاهان دارویی استفاده می کنند.

ما می توانیم زنجبیل را با فرآوری آن در مخلوطی از چای یا شیر مصرف کنیم. این روند به خودی خود چندان دشوار نیست و ما می توانیم خودمان آن را در خانه انجام دهیم. اکنون در مورد شیر زنجبیل صحبت خواهیم کرد. شیر زنجبیل نوعی نوشیدنی است که در کنار چای زنجبیل قرار گرفته و در آن از زنجبیل به عنوان مواد اصلی آن استفاده می کند. این شیر دارای طعم شیرین شیر و طعم بی نظیر زنجبیل است. فواید آن برای بدن ما با چای زنجبیل تقریباً یکسان است. تهیه آن در خانه بسیار آسان است. فواید سلامتی زیادی از این نوشیدنی خوشمزه به دست می آوریم. در این بخش از سلامت برخی از فواید شیر زنجبیل آورده شده است:

بدن ما را گرم می کند

یکی از خواص مفید شیر زنجبیل گرم کردن بدن است. شیر زنجبیل یکی از نوشیدنی هایی است که در فصل زمستان یا روزهای بارانی به ذهنمان خطور می کند. آن را در حالی که هنوز گرم است بنوشید و زنجبیل گرمای خود را به هر ذره ای از بدن ما منتقل کند.

رهایی از درد عضلات

شیر زنجبیل همچنین می تواند باعث تسکین عضلات دردناک ما شود. زنجبیل حاوی ترکیب ضد التهابی و روغن فرار است که خاصیت ضد درد و ضد التهاب دارد. بنابراین، اگر ماهیچه شما به دلیل کاری دردناک است، می توانید با مصرف شیر زنجبیل آن را درمان کنید.

درمان پوست چرب

زنجبیل همچنین می تواند چربی پوست را کاهش دهد زیرا بیش از حد پوست چرب می تواند باعث ایجاد مشکل پوستی دیگری شود. با مصرف زنجبیل می توان میزان روغن را کنترل کرد. به این دلیل است که زنجبیل حاوی ماده معدنی بسیار بالایی است که می تواند چربی روی پوست صورت ما را کنترل کند.

محافظت در برابر بیماری

بیماری حرکتی شرایطی است که بعضی اوقات اتفاق می افتد. بیماری حرکتی به دلیل عدم تعادل بین بدن و مغز ما اتفاق می افتد. شیر زنجبیل باعث آرامش بیشتر بدن شما می شود و می تواند شما را در مقابل بیماری حرکتی محافظت کند.

 

درمان گلو درد

معمولاً گلو درد ناشی از فعالیت برخی باکتری ها یا میکروب های داخل گلو است. یا بعضی اوقات گلودرد به دلیل بیماری دیگری مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره است که با مصرف شیر زنجبیل گلو درد درمان می شود.

حفاظت از قلب

مصرف مداوم فواید شیر زنجبیل می تواند از قلب ما محافظت کند. با مصرف آن، LDL در بدن ما کاهش می یابد و از بیماری قلبی و سکته مغزی دوری خواهیم کرد.

بهبود سیستم ایمنی

با مصرف مداوم شیر زنجبیل، سیستم ایمنی بدن ما به روز می شود و می تواند ما را از رادیکال های آزاد محافظت کند. امروزه میزان رادیکال های آزاد موجود در هوا که آن را استنشاق می کنیم به دلیل آلودگی هوا در حال افزایش است.

رادیکال آزاد می تواند روی قسمت داخلی و خارجی بدن ما تأثیر بگذارد. رادیکال آزاد می تواند باعث یک بیماری مرگبار مانند سرطان، سکته قلبی، آب مروارید و کاهش عملکرد کلیه شود. بنابراین، با مصرف شیر زنجبیل یا هر چیز دیگری که حاوی زنجبیل است، می توان سیستم ایمنی بدن را بهبود داد که این امر می تواند ما را از رادیکال آزاد محافظت کند.

جلوگیری از بیماری صبحگاهی

بیماری صبحگاهی شرایطی است که احساس دلپیچه می کنیم و می خواهیم در مرحله اولیه بارداری بالا بیاوریم. هر زن هنگام بارداری آن را تجربه می کند و نمی توان از آن جلوگیری کرد. دلیل اینکه هر زن باردار بیماری صبحگاهی را تجربه می کند به دلیل تغییر هورمون آنها است. اما می توانیم با مصرف شیر زنجبیل آن را به حداقل برسانیم. اما ، اگر هنوز احساس تردید دارید، می توانید با پزشک مشورت کنید که آیا مصرف آن بی خطر است یا نه. زیرا بستگی به شرایط شما دارد.

درد هنگام قاعدگی

برخی از زنان هنگام مواجهه با قاعدگی خود احساس درد خواهند کرد. خوب، طبیعی است و فقط در مورد 1 یا 2 زن در این جهان اتفاق نمی افتد. اما، این درد فعالیت شما را مختل می کند و روحیه شما را فرو می ریز ، بنابراین باید مراقب آن باشیم. یکی از معجون هایی که می تواند درد شما را کنترل کند، شیر زنجبیل است. چرا؟ از آنجا که زنجبیل و شیر حاوی ایبوپروفن طبیعی هستند که یک ضد درد طبیعی است.

یکی دیگر از مزایای مصرف شیر زنجبیل به طور مداوم، کندتر شدن روند پوکی استخوان است. پوکی استخوان شرایطی است که کلسیم داخل استخوان ما به مقدار کمی وجود دارد. معمولاً روند پوکی استخوان در سنین 30-40 سالگی شروع می شود و ما نمی توانیم مانع آن شویم، این یک روند طبیعی در زندگی ما است. اما، می توانیم آن را کندتر کنیم.

تأثیر بر سیستم گوارش

شیر زنجبیل همچنین برای محافظت و کمک به دستگاه گوارش ما برای تسریع بیشتر هضم مفید است. این نوشیدنی می تواند ما را از یبوست محافظت کرده و بیماری دل پیچه را علاج کند. علاوه بر این، شیر زنجبیل همچنین می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند. بنابراین، اگر رژیم دارید، شیر زنجبیل به شما کمک می کند.

تأثیر بر سیستم تنفسی

شیر زنجبیل برای دستگاه تنفسی ما نیز مفید است. زنجبیل یکی از مواد خلط آوراست که می تواند خلط را بین بینی و گلو از بین ببرد و محو کند. بنابراین وقتی گرفتار آنفولانزا شدید، اگر به طور مداوم شیر زنجبیل مصرف می کنید ، خلط راحت تر بیرون می آید.

آرتروز

استئوآرتریت یا التهاب مفصل معمولاً برای افزاد مسن اتفاق می افتد. اما گاهی اوقات برای میانسالان نیز اتفاق می افتد. براساس برخی تحقیقات، ترکیبی از شیر و زنجبیل می تواند درد مفاصل شما را کاهش دهد. اگر به طور مداوم آن را بنوشید، می توانید درد را کاهش دهید و احتمال بهبودی بیشتر است.

غلبه بر سرما

سرماخوردگی یکی از عادی ترین بیماری ها است و برای مردم در سراسر جهان اتفاق می افتد. اما آیا می دانید علت سرماخوردگی چیست؟ معمولاً در اثر سرما بیش از حد، مانند زمانی که به خود اجازه می دهد تا خیس شوید و غیره. علت دیگر این است که اگر شما به مدت طولانی گاز را در معده خود نگه دارید.

سرما خوردگی یک بیماری خطرناک نیست، اما به هر حال باید آن را درمان کرد. اگر نمی خواهید با دکتر مشورت کنید، زیرا شاید خیلی گران باشید، می توانید سعی کنید شیر زنجبیل مصرف کنید. زنجبیل می تواند گرما را در بدن شما به ارمغان آورد و این باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

درمان استرس

زندگی پر از مشکل است ، درست است؟ و گاهی اوقات، این مشکلات به راحتی حل نمی شود و باعث استرس می شود. اولین قدم آن استرس زمانی است که احساس سرگیجه می کنید. سر شما احساس خیلی سبک یا بیش از حد سنگین می کند و در مقیاس بزرگتر باعث می شود که همه چیز در اطراف شما گرداب به نظر آید. برای درمان آن، علاوه بر مشورت با پزشک، می توانید شیر زنجبیل را نیز امتحان کنید. شیر زنجبیل باعث آرامش شما می شود زیرا شیر زنجبیل گردش خون را در مغز شما به حداکثر می رساند.

ضد پیری

یکی دیگر از فواید شیر زنجبیل محافظت در برابر پیری پوست است. آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل برای مقابله با رادیکال های آزاد استفاده می شوند. همانطور که قبلاً گفتیم، در کنار قسمت داخلی بدن، رادیکال آزاد می تواند روی قسمت بیرونی بدن ما یعنی پوست ما نیز، تأثیر بگذارد. آنتی اکسیدان ها مسئول افزایش خون و دفع سموم بدن هستند، به طوری که پوست ما از پیری ناشی از رادیکال آزاد محافظت می شود.

تسکین نفخ

گاهی اوقا ، اگر ما آن را در زمان اشتباه و در جای اشتباه انجام دهیم، خروج گاز می تواند بسیار شرم آور باشد. همچنین، تسکین نفخ می تواند باعث ناراحتی سایر افراد شود، چه بخاطر صدا و چه بوی آن. اما، در عین حال، اگر فقط آن را درون معده خود نگه داریم، سالم نیست. زنجبیل برای حل این مشکل به شما کمک می کند. اگر قبل از خواب نوشیدن آن را بنوشید، از درون مشکل شما را حل خواهد کرد.

پاک سازی سینوس ها

سینوس چیست؟ سینوس حفره ای کوچک است که حاوی هوا در پشت استخوان گونه ها و پیشانی استخوان است. عملکرد این سینوس ها کنترل رطوبت و دمای هوا است که به ریه های ما خواهد رفت و از مزایای سلامتی شیر زنجبیل است.

مراقبت در برابر آلزایمر

آلزایمر شرایطی است که مغز گام به گام عملکرد خود را از دست می دهد. معمولاً با تخریب حافظه شروع می شود و با گذشت زمان، بدتر می شود. در بحرانی ترین حالت، آلزایمر می تواند باعث فلج شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شیر زنجبیل معجون زیبایی مصرف شیر زنجبیل اتفاق می افتد تواند باعث رادیکال آزاد بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، غربالگری نوزادان یکی از مهم‌ترین اقدامات پزشکی برای مراقبت‌های اولیه کودکان است. این فرایند به منظور شناسایی زودهنگام بیماری‌ها و اختلالات مادرزادی در نوزادان انجام می‌شود. هدف از غربالگری، امکان تشخیص به موقع و درمان سریع این اختلالات است تا از بروز عوارض جدی و غیر قابل بازگشت پیشگیری شود.

در طول چند دهه گذشته، برنامه‌های غربالگری نوزادان به طور چشمگیری گسترش یافته و اکنون به بخش جدایی ناپذیر مراقبت‌های بهداشتی نوزادان تبدیل شده است. این برنامه‌ها شامل آزمایش‌های متعددی برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های متابولیکی، هورمونی، ژنتیکی و سایر اختلالات است که می‌تواند سرنوشت زندگی کودک را تغییر دهد.

علی رغم پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، چالش‌های متعددی همچنان وجود دارد. چالش‌هایی مانند دسترسی نامناسب به مراکز بهداشت غربالگری در برخی مناطق، هزینه تست غربالگری نوزاد و موضوعات غیره که نگرانی‌هایی برای والدین نوزادان به وجود آورده است. در این مقاله، به بررسی اهمیت، بهترین زمان آزمایش غربالگری و کلیات تست غربالگری نوزاد خواهیم پرداخت.

اگر در انتظار فرزندتان هستید که هنوز متولد نشده است و در حال حاضر نگرانی برای محافظت از سلامت فرزندتان دارید، این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا اطلاعات کافی درمورد غربالگری نوزاد به دست آورید.

غربالگری نوزادان چیست؟

غربالگری نوزاد جزو خدمات بهداشت عمومی است که در این فرایند یک سری تست‌ها برای نوزادان طی چند روز هفته انجام می‌شود. در غربالگری، نوزادان تازه متولد شده برای گروهی از اختلالات سلامتی که در بدو تولد ممکن است دچار آن شوند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

با یک آزمایش خون ساده، پزشکان می‌توانند شرایط نادر ژنتیکی مرتبط با هورمون و متابولیک را که می‌تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود بررسی کنند.

غربالگری نوزادان به پزشکان امکان می‌دهد بیماری‌های مرتبط نوزادان را به سرعت تشخیص دهند تا در صورت وقوع بیماری، درمان را در اسرع وقت آغاز کنند.

دلیل غربالگری نوزادان

برای نوزادانی که مشکل سلامتی دارند، انجام آزمایش غربالگری می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. آزمایش غربالگری نوزاد با هدف شناسایی نوزادانی است که ممکن است سالم به نظر برسند؛ اما دارای یک بیماری نادر سلامتی هستند که اگر درمان نشود ممکن است آسیب جدی برای نوزاد ایجاد کند. تست غربالگری مانند آزمایش پاشنه پای نوزاد می‌تواند مشکلات سلامتی مانند زردی نوزاد آشکار کند.

بیماری‌هایی مانند زردی نوزادان یا همان یرقان خطر جدی برای سلامت نوزاد دارند و باید در اسرع وقت درمان شوند.

بنابراین، درمان زودهنگام بیماری‌ها می‌تواند سلامت نوزادان را بهبود بخشد و از ناتوانی شدید یا حتی مرگ نوزاد نیز جلوگیری کند.

غربالگری نوزادان چند مرحله است؟

غربالگری بر اساس هر نوزادی ممکن است متفاوت باشد؛ اما به طور کلی آزمایش غربالگری نوزاد شامل مراحل زیر است:

غربالگری شنوایی نوزادان

آزمایش شنوایی نوزاد بلافاصله پس از تولد نوزاد انجام می‌شود. اگر در بیمارستان زایمان کنید، ممکن است قبل از ترخیص شما و نوزادتان، این آزمایش به شما پیشنهاد شود. در غیر این صورت، این تست غربالگری توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا پزشک متخصص در چند هفته اول تولد نوزاد انجام می‌شود. در این آزمایش با استفاده از هدفون‌های کوچک و نرم افزار ویژه، تیم پزشکی بررسی می‌کند که کودک شما چگونه به صدا و امواج صوتی پاسخ می‌دهد.

آزمایش پاشنه پای نوزاد

آزمایش پاشنه پای نوزاد شامل گرفتن نمونه کوچکی از خون نوزاد برای بررسی بیماری‌های نادر اما خطرناک (زردی نوزاد) است. یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی از پاشنه پای نوزاد چند قطره خون را روی کارت‌های مخصوص جمع آوری می‌کند تا برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شود. پس از غربالگری نوزادان در مراکز بهداشت نتایج این آزمایش غربالگری معمولاً زمانی که کودک شما پنج الی هفت روزه شود آماده می‌شود.

آزمایش قلب نوزاد

این آزمایش برای بررسی شرایط قلبی شناخته شده به عنوان نقص مادرزادی قلبی یا CCHD استفاده می‌شود. این آزمایش ساده یا استفاده از روشی به نام پالس اکسیمتری برای بررسی سطح اکسیژن در خون نوزاد انجام می‌شود.

برای غربالگری نوزادان نارس چه بیماری‌هایی مورد آزمایش قرار می‌گیرند؟

برای غربالگری نوزاد نارس بیماری‌های مختلفی تحت بررسی قرار می‌گیرد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به تیروئید نوزادان اشاره کرد؛ این بیماری باعث کاهش سطح هورمون‌های تیروئید نوزاد و در نتیجه آن عقب ماندگی ذهنی و جسمی نوزاد می‌شود.

فنیل‌کتونوری یکی دیگر از بیماری‌هایی است که در غربالگری نوزاد مورد آزمایش قرار می‌گیرد. فنیل آلانین یکی از اسید آمینه‌های مهم و ضروری بدن است. نقص ژنتیکی آنزیم‌هایی که باعث مصرف فنیل آلانین در چرخه سوخت و ساز بدن می‌شوند، باعث افزایش سطح آن در بدن و ظهور آن در ادرار می‌گردد. در صورت درمان نشدن فنیل کتونوری، سطح بالای فنیل آلانین به بافت مغز آسیب می‌رساند و باعث عقب‌ماندگی ذهنی نوزاد می‌شود. تشخیص زودهنگام و درمان آن با رژیم‌های غذایی خاص سبب رشد طبیعی کودک می‌شود.

افزایش گالاکتوز یا همان گالاکتوزمی، کودکان مبتلا به این بیماری به دلیل نقص ژنتیکی در تولید برخی آنزیم‌ها قادر به استفاده از قند موجود در شیر نخواهند بود؛ بنابراین گالاکتوز خون نوزاد بالا می‌رود و ممکن است باعث بروز آب مروارید و آسیب به کبد و مغز نوزاد شود. از نشانه‌های افزایش گالاکتوز در بدن می‌توان به استفراغ طولانی اشاره کرد که باعث عوارض جبران ناپذیری می‌شود.

همچنین یک مورد مهم دیگر در آزمایش غربالگری نوزاد بررسی کمبود آنزیم G۶PD بوده که به دنبال آن بیماری فاویسم به همراه دارد. در این بیماری یکی از آنزیم‌های گلبول قرمز خون کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگری از جمله یرقان یا همان زردی نوزاد شود.

زردی در بین نوزادان تازه متولد شده بسیار شایع است به همین دلیل باید تست‌ها و آزمایش‌های لازم برای این بیماری انجام شود. زمانی که درجه زردی نوزاد افزایش پیدا می‌کند باید درمان این بیماری فوراً آغاز شود تا نوزاد از عوارض و خطرات احتمالی آن دور بماند.

بهترین زمان غربالگری نوزاد چه وقتی است؟

همان‌طور که اشاره کردیم بلافاصله پس از تولد نوزاد بهترین زمان غربالگری است؛ نوزادان ۷۲ ساعت پس از تولد الی ۵ روز اول زندگی خود بهتر است غربالگری شوند.

نتایج غربالگری نوزادان از نظر کم شنوایی و بیماری قلبی به محض انجام آزمایش در دسترس است.

نتایج آزمایش خون معمولاً در پنج روزگی تا روز هفتم پس از تولد نوزاد آماده می‌شود. در صورت مثبت بودن آزمایش‌های غربالگری به والدین نوزاد اطلاع داده می‌شود.

مثبت بودن تست غربالگری نوزاد به این معنی نیست که کودک قطعاً دارای شرایط وخیم پزشکی است. پزشکان برای تأیید یا رد تشخیص بیماری‌های نوزاد آزمایش‌های بیشتری را تجویز می‌کنند.

اگر بیماری خاصی برای نوزاد تشخیص داده شود، پزشکان ممکن است برای نوزاد با توجه به وضعیت او روش درمانی تجویز کند.

زمانی که نوزاد بیمار می‌شود، باید درمان آن به سرعت شروع شود. درمان نوزاد ممکن است شامل رژیم غذایی، مصرف داروهای خاص یا استفاده از دستگاه‌های درمانی؛ مانند دستگاه فتوتراپی شود.

استفاده از دستگاه فتوتراپی (نوردرمانی) زمانی صورت می‌گیرد که نوزاد مبتلا به بیماری یرقان شده باشد؛ زیرا این روش سریع‌ترین راه درمان زردی نوزاد است. زمانی که بیلی روبین خون نوزاد از حد معمول فراتر می‌شود، دستگاه زردی با تابش امواج و نورهای خاص، سبب تجزیه و دفع بیلی روبین خون نوزاد می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6090064

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد