Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی"در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: اواخر مرداد ماه امسال تعدادی از خریداران خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشتند، مدیر عامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنایی مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه هشتم بررسی موضوع را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، ۳ متهم اصلی پرونده را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی عنوان کرد: کارآگاهان با پالایش های اطلاعاتی، توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و در نهایت هر ۳ متهم در عملیات های همزمان و منسجم دستگیر و برای بررسی های تکمیلی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بررسی های پلیسی به جرایم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، افزود: سرکرده آنها به نام "یاشار" اقرار کرد، با کمک همدستانم ابتدا دفتری در یکی از محله های مرکزی تهران اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و عنوان فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنایی افرادی از شهرهای مختلف از جمله "تهران، بندرعباس، کرمانشاه، خرم آباد، سمنان، تبریز، ساری و.... " به دفتر ما مراجعه کرده و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند که پس از اینکه پول های متقاضیان به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه و متواری شدیم.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرایم احتمالی انجام و کارآگاهان موفق شدند سایر مالباختگان را نیز در سایر استان ها شناسایی کنند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه تاکنون ۵۰ تن از مالباختگان شناسایی شده اند، افزود: هر ۳ متهم با قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری خودرو جعل پایگاه هشتم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان