Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@04:57:50 GMT

آمادگی چین برای تولید انبوه واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۲۹۹۱۴

آمادگی چین برای تولید انبوه واکسن کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حال حاضر چین بیش از سه واکسن کووید ۱۹ را در مراحل مختلف آزمایش های بالینی نهایی دارد و این کشور هم اکنون در اوج تولید انبوه و تلقیح واکسن قرار دارد این در حالی است که به دلیل شیوع پراکنده ویروس کرونا در برخی از شهرهای مهم نظیر شانگهای و تیانجین در شرق و شمال کشور، چین در تلاش است تا زنجیره های عفونت را نیز نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین نشانه تسریع در تولید و ایمن سازی واکسن، برنامه های موسسه چینی «سان» است این موسسه مجموعه ای از موسسات تحقیقاتی، شرکت های دارویی، خطوط تولید و کارشناسان صنعت واکسن سازی در پکن است که روی تولید انواع واکسن و عرضه آن به بازار متمرکز شده است.  

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین به نقل از این موسسه آورده است: پیش بینی می شود که "یک تغییر سریع" در کار تنظیم و عرضه واکسن در بازار انجام شود به نحوی که واکسن در شهرهای مختلف در اختیار نهادهای ذی ربط بهداشتی قرار گیرد.

گزارش این خبرگزاری حاکی است که دسته اول واکسن های تولیدی برای مراکز درمانی خط مقدم و ایستگاه های بازرسی مرزی مورد مصرف قرار خواهد گرفت و در پایان سال یعنی تا یک ماه دیگر همه کارکنان بخش های پزشکی، افسران مهاجرت و گمرک و سایر پرسنل ضروری در سراسر کشور در "برنامه واکسیناسیون اضطراری اما داوطلبانه" قرار می گیرند.

همچنین مجمع تولیدکننده دارو در چین در بیانیه ای آورده است که از هم اکنون درخواست های مربوط به واکسن را برای ورود به بازار به مقامات ارائه کرده است از سوی دیگر «لیو جینگجن» رییس شرکت سینوفارم از تولید کنندگان واکسن نیز قول داده است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، این گروه می تواند ۱۰۰ میلیون دوز را آماده عرضه کند و این رقم را تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به یک میلیارد دوز برساند.  

روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین هم می نویسد: بر اساس اعلام مقامات کمیسیون بهداشت ملی، ۶۰۰ میلیون دوز واکسن - معادل نیمی از جمعیت چین - تا پایان سال آماده خواهد شد.

اولین واکسن های کووید تولیدی چین مطمئناً متعلق به موسسه سینوفارم  (SinoPharm) خواهد بود و برای اطمینان از محافظت بهتر افراد واکسینه شده ، افراد بیش از یک دوز نیاز خواهند داشت.

کارشناسان بر این باورند که در مجموع همه دولت ها نه فقط چین، سفارش های عظیمی به تولیدکنندگان دارو می دهند بی آنکه بدانند این واکسن ها تا چه حد موثر هستند اما با گذشت زمان، واکسن های بهتری تولید می شود و چین نیز واکسن های دیگر تولید شده با فناوری های پیشرفته را آزمایش خواهد کرد.  

پیش بینی شده است که چین همگام با واکسیناسیون گسترده در داخل کشور بسته های واکسن اهدایی را در اختیار تعدادی از کشورها در قاره های آسیا و آفریقا قرار خواهد داد.  

همچنین یک واکسن ناقل آدنوویروس نیز در آخرین مرحله آزمایش در چین است این واکسن را تیمی از آکادمی علوم نظامی ارتش آزادیبخش خلق با همکاری موسسه کانسینو بیولوژیک (CanSino Biologics) ساخته اند.  

رئیس این طرح، سرلشکر «چن وی» است که در سال جاری میلادی به دلیل تلاش هایش برای مهار ویروس کرونا در چین از سوی «شی جین پینگ»  رییس جمهور چین در پکن مورد تقدیر قرار گرفت.  

پربیننده ترین اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بایدن پیروز شد/ ترامپ شکست را نپذیرفت بایدن در ۳ایالت کلیدی پیشتاز شد درآمدی بر وجوه اقتصادی پرونده ایران-آمریکا پس از ترامپ پیام نتانیاهو به بایدن درباره ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین مهاجرت ویروس واکسن چینی ویروس کرونا کرونا واکسن کرونا سهام عدالت پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد