Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: با تلاش مددکاران و کمک دندانپزشک نیکوکار تهرانی، ۸ نفر زندانی بدهکار نیازمند آزاد شده، به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: با تلاش مددکاران و کمک دندانپزشک نیکوکار، ۸ نفر زندانی بدهکار نیازمند آزاد شده، به آغوش خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منوچهر رحمانی اظهار داشت: کمک به انسان‌های نیازمند سنت و شیوه همه پیامبران، ائمه و بزرگان است و ما هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دستگیری از همنوعانمان را داریم. در تاریخ اسلام، سفارش پیامبران سهل گرفتن بر بدهکار بوده، اگر هم کفاره‌ای بر گردن کسی بود آزاد نمودن بنده اولویت داشت و زندانی را آزاد می‌نمودند و از امورات مهم جامعه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: در روز‌هایی که کادر درمان و پزشکان، با ایثار جهادگونه در مقابل موج سهمگین کرونا ایستاده اند تا جان مردم را نجات دهند، یک نفر دندانپزشک آستین همت بالا زد تا به زندانیان نیازمند بدهکار کمک کند تا در این روز‌های سخت کنار خانواده خود برگردند.

وی همچنین افزود: دندانپزشک نیکوکار که نخواست نام خود را اعلام کند، با پرداخت یک میلیارد ریال به حساب نمایندگی ستاد دیه استان تهران، زمینه آزادی یک نفر زن و ۷ نفر مرد را که به دلیل بدهی روانه زندان شده بودند، فراهم نمود.

رحمانی ادامه داد: مددکاران زندان‌ها و نیز ستاد دیه استان تهران، پرونده‌های زندانیان نیازمند را به سرعت بررسی کردند، یکی از زندانیان واجد شرایط، کارگر ساختمانی بود که با صدور چک ضمانت دوستش را نزد یکی از اقوامش نموده، آن شخص حاضر می‌شود سند منزلش را جهت وام به بانک بسپارد، اما شخص وام گیرنده متواری گردیده، صاحب سند در مقابل شکایت بانک، چک این شخص را به اجرا گذاشته وی راهی زندان می‌شود تا صرفاً به دلیل اعتماد بیجا، اقساط معوقه سنگین وام را یکجا بپردازد.

وی تصریح کرد: دومین زندانی، مردی بود که در نوسات اقتصادی بازار، دچار ورشکستگی در امر خرید و فروش برنج گردیده، با برگشت خوردن چک‌های دریافتی از مشتریان، چک‌های خودش نیز برگشت خورده، راهی زندان می‌شود، طی این مدت همسر وی در یک سبزی فروشی و تنها فرزند ده ساله اش نیز برای کمک به امرار معاش خانواده، مشغول به کار در یک گلفروشی شده بودند.

رحمانی خاطرنشان نمود: زندانی بعدی، مستاجری بود که در روز‌های درگیری جامعه با کرونا، بیکار شده، برای پرداخت اجاره منزل از دوستان و اقوام مبالغی دریافت نموده، ولی نتوانسته بود بدهی هایش را بپردازد و با شکایت آنان راهی زندان گردیده بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران در پایان با تقدیر از این اقدام انساندوستانه گفت: چنین افراد نیکوکاری با تأسی از سیره نبوی، آستین همت را بالا می‌زنند و بدون شک اجر و پاداش الهی نزد ایزد متعال برایشان محفوظ و دعای خیر خانواده‌های این زندانیان بدرقه راهشان خواهد بود.

این خبر می‌افزاید: شماره کارت‌های  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ نزد بانک ملی و ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۹۵۵۱۹ نزد بانک تجارت  آماده دریافت این هدایا است. همچنین شماره تماس ۸۸۸۶۱۸۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان تهران آماده پاسخگویی به سوالات می‌باشد و در صورت تمایل نیکوکاران می‌توانند اطلاعات لازم را کسب نمایند.

منبع: روابط عمومی ستاد دیه استان تهران ۱۳۹۹/۹/۱۲

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دندانپزشکی تهران زندان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران دندانپزشک نیکوکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد