Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@18:07:44 GMT

آرایش جدید پارلمان کویت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۰۱۴۸

به گزارش جام نیوز به نقل از العربی الجدید، دولت کویت اسامی نمایندگان پیروز در انتخابات مجلس امت (پارلمان) را که دیروز (شنبه) در سراسر این کشور برگزار شده بود، اعلام کرد.

با به پایان رسیدن شمارش آراء در صبح امروز و اعلام اسامی نمایندگان جدید، مشخص شد که پارلمان جدید کویت به میزان ۶۰ درصد تغییر داشته و ۲۱ نماینده جدید که سابقه نمایندگی نداشته‌اند به این پارلمان راه یافته‌اند و در مقابل ۲۲ عضو سابق این پارلمان که اغلب آنها از طرفداران دولت بودند، موفق نشدند که بار دیگر در پارلمان کرسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، با احتساب آن دسته از نمایندگان سابقی که از رقابت‌های انتخاباتی خارج شدند و ترجیح دادند که در انتخابات پارلمانی اخیر شرکت نکنند، مجلس امت کویت به میزان ۶۰ درصد تغییر داشت.

بر اساس نتایج اعلام شده، «مرزوق الغانم» رئیس سابق پارلمان کویت برای سومین بار در حوزه انتخاباتی دوم کویت بیشترین آرا را کسب کرد که این امر احتمال ریاست مجدد وی بر مجلس را تقویت می کند.

بنا بر این گزارش از سال ۲۰۰۸ تاکنون، این نخستین بار است که هیچ نامزد زنی به پارلمان کویت راه نیافته است. این در حالی بود که در این انتخابات ۳۲۴ نفر ازجمله ۲۹ زن از پنج حوزه انتخاباتی برای کسب ۵۰ کرسی مجلس رقابت کردند و تنها نماینده زن دوره پیشین پارلمان، کرسی خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، ۲۹ کرسی از ۵۰ کرسی مجلس امت کویت به قبایل، پنج کرسی به شیعیان، رسید. حزب «الحرکة الدستوریة الإسلامیة» (جنبش مشروطه اسلامی) (حدس) هم که شاخه سیاسی اخوان المسلمین در کویت است، سه کرسی و سلفی‌ها نیز چهار کرسی به دست آوردند.

بنا بر این گزارش کویت یک میلیون و ۴۵۰ نفر جمعیت دارد که از این میان ۵۶۷ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجلس انتخابات کویت بنا بر این گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در آخرین دیدارش در رقابت‌های آسیا-اقیانوسیه مقابل تیم هند پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم ملی هند به میدان رفت و با نتیجه 14 بر 2 برنده شد و به سومین پیروزی خود دست یافت.

هاکی‌بازان جوان ایران که در گروه A با تیم های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند، بعد از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم های کویت و مالزی را مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B برود.

تیم کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت ها دست یافت و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها