Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی، مرهون همدلی و همراهی  مثال زدنی مردم است، گفت: تردد‌های شبانه در بیرجند و طبس از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملا نوری شمسی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی (از جمله شهرستان طبس) را مرهون همدلی و همراهی خوب  مردم با ستاد مدیریت بیماری کرونا  بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به مبحث مهم عادی شدن رفت و آمد مردم در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بعد از کسب موفقیت بزرگ استان در تغییر رنگ از قرمز به نارنجی، بزرگترین آسیب به آن، عادی انگاری این بیماری از طرف مردم است که می تواند باعث از بین رفتن  تمامی زحمات هفته‌های اخیر است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم سنتی شب یلدا گفت: برگزاری شب نشینی های شبانه و دورهمی‌ها به ویژه شب یلدا می تواند پاشنه آشیل همه  تلاشهای صورت گرفته باشد، بنابراین از مردم می خواهیم همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت استان در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

وی به استفاده 98 درصدی کارکنان ادارات، 96 درصدی (صنوف) و 96 درصدی مراجعان استان از ماسک اشاره کرد و گفت: فرمانداران سراسر استان به منظور بهبود بیش از پیش آمار استفاده کنندگان از ماسک، با  ادارات  مکاتبه کنند.

ملا نوری به استمرار اعمال محدودیت های کرونایی و تردد شبانه در شهرستان های بالای 200 هزار نفر جمعیت با وضعیت نارنجی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس  ترددهای شبانه در بیرجند و طبس از ساعت 21 تا 4 صبح همچنان ممنوع است.

کرونا حریف افزایش صادرات از گمرکات خراسان جنوبی نشد/گمرک ماهیرود شاهراه صادرات ایران به افغانستانترددهای درون شهری در خراسان جنوبی91 درصد کاهش یافت/ پلمب 34 مغازه به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا95 درصد اصناف خراسان جنوبی با مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا همراهی کردند

انتهای پیام/252/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم