Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:38:43 GMT

مجازات یک کارآفرین به مدت یک سال تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۰۹۴۰

مجازات یک کارآفرین به مدت یک سال تعلیق شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، فردی به نام آقای (ر – الف) ۴۰ ساله بدون سابقه کیفری مؤثر که با قرار تودیع وثیقه آزاد است به خاطر جنبه عمومی جرم منجر به فوت مرحوم (ج-ف) با عنایت به اوراق و محتویات پرونده و کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و مستندات مقید در آن، شکایت اولیه شکات و اولیاء دم متوفی، نظریه هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری، گزارش تشریح جسد توسط پزشکی قانونی و اقرار متهم در دادسرا و در جلسه رسیدگی دادگاه، بزه انتسابی به متهم محرز و مسلم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مستند به ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ و با رعایت مواد ۶۴، ۶۸، ۷۰، ۸۳ و ۸۶ با توجه به فقدان سابقه محکومیت کیفری متهم، متاهل بودن و اظهار ندامت و پشیمانی نامبرده از حیث جنبه عمومی جرم به تحمل یک سال حبس تعزیری که از باب مجازات جایگزین حبس قابل تبدیل به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت است محکوم شد.

در ادامه این گزارش آماده است: دادگاه با توجه به نقش کارآفرینی متهم در اجتماع و ماده ۳۱ لایحه امنیت قضایی ابلاغ شده از طرف ریاست قوه قضائیه مبنی بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و حمایتی و حقوقی و قضایی رسیدگی به پرونده های اقتصادی و سیاست های قوه قضائیه در راستای حمایت از بخش تولید و صنعت و معدن در بخش خصوصی، سن و سال و فقدان سابقه کیفری متهم و رضایت شکات (اولیاء دم متوفی از حیث جنبه خصوصی جرم) وضعیت خاص وی و از جهت تنبیه و ارشاد و رعایت جنبه بازدارندگی مجازاتها، در اجرای مواد ۴۶، ۴۷، ۴۹، ۵۰، ۵۱ و ۵۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ قرار تعلیق از مجازات وی را به مدت یک سال مشروط به عدم ارتکاب هیچ جرم عمدی مستوجب حد، قصاص، دیه و تعزیر تا درجه هفت در این مدت صادر و اعلام کرد.

در این گزارش تصریح شده است: بدیهی است چنانچه متهم در این مدت مرتکب یکی از جرایم گفته شده گردد علاوه بر مجازات جرم ارتکابی جدید مجازات معلق موضوع این حکم نیز درباره وی اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها دادگستری مشهد کارآفرینی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مشهد کارآفرینی قوه قضاییه دادگستری مشهد کارآفرینی قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

کد خبر 6096096 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • 110 سال محرومیت، مجازات پیرمرد سپاهانی!
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد