Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:32:31 GMT

۵۷ پروژه عمرانی اوقاف قم در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۰۹۵۸

۵۷ پروژه عمرانی اوقاف قم در حال اجراست

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی رحیمی عصر یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ۵۷ پروژه عمرانی اوقاف قم در سال جاری اظهار کرد: درصد پیشرفت این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده و اعتبار در نظر گرفته شده برای مجموع آنها ۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان است.

وی افزود: بازسازی داخل بقعه متبرکه پنج امامزاده، کاشی‌کاری گنبد و بازسازی شبستان بقعه امامزاده احمد بن قاسم (ع)، سالن چند منظوره و سفیدکاری و نماکاری داخل شبستان حرم امامزاده سید علی (ع) و همچنین بازسازی دیواره‌های ضلع شمالی این بقعه، تعمیرات داخلی سوئیت‌های حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) اجرای کف‌سازی و تسطیح و جدول‌گذاری در آستان امامزاده اسحاق (عطرح‌های عمرانی اوقاف قم طی سال جاری در ناحیه یک به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر طرح‌های عمرانی اخیر، بازسازی بقعه امامزاده عبدالله (ع)، تربت‌خانه حرم امامزاده یحیی (ع)، محوطه‌سازی حرم امامزاده محمد غایب (ع)، محوطه‌سازی آستان امامزاده جمال‌الدین (ع) و تکمیل شبستان و محوطه‌سازی امامزاده عبدالله ابیض (ع) را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف در ناحیه دو برشمرد.

وی با اشاره به ۶ پروژه عمرانی در شهر دستجرد ادامه داد: در شهر کهک نیز پروژه‌های متعددی مانند مرمت بقعه آستان امامزاده سلیمان (ع)، محوطه‌سازی حرم امامزاده عباس (ع) روستای ورجان، احداث و مرمت شبستان در حرم امامزادگان زینب خاتون (ص) و قاسم (ع) روستای ابرجس، حسینیه آستان امامزاده فاضل (ع) روستای بی دهند، محوطه‌سازی در حرم امامزادگان نورعلی (ع)، شاه اسماعیل (ع) و هادی (ع) و محوطه‌سازی در آستان مقدس امامزادگان حسین (ع) و عیسی (ع) به اتمام رسیده و یا در دست اجرا هستند.

کد خبر 5089302

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه حوزه علمیه قم پروژه عمرانی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی شیراز آمار کرونا شیوع کرونا محسن فخری زاده بارش باران شهرستان کرج گرگان بارش برف بوشهر شهرکرد کرمانشاه روز دانشجو آستان امامزاده حرم امامزاده محوطه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد