Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش گفت : بر اساس گزارشهای دریافتی فقط در ماه مهر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به ۱۱ هزار هکتار بخش کشاورزی و ۴۰۰ هکتار به باغ های ۱۳ شهرستان استان وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت نیز در مجموع ۵۰ میلیارد تومان خسارت سرما به یکهزار و ۵۰۰ هکتار در بخش کشاورزی و یک هزار و ۹۰۰ هکتار در بخش باغ‌ها برآورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تحت تاثیر مخاطرات جوی مانند سرمازدگی، سیل، تنش گرمایی، آبی و بیمارهای گیاهی است بر ضرورت انجام بیمه محصولات در این بخش مهم اقتصادی کشور تاکید کرد.

شیشه‌فروش ادامه داد: با وجود اینکه باید تاکنون ۸۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان بیمه شود ولی فقط زیر ۱۰ درصد بیمه انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به تمدید مهلت بیمه تا اواخر آذر به کشاورزان اشاره و اضافه کرد: در این مدت باید ۲۶ هزار هکتار از باغ ها و یک میلیون راس دام و همچنین طیور استان بیمه شوند.

وی به مشکلات صندوق بیمه در پرداخت خسارت به بیمه شدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و ارزیابی به موقع، ارائه سریع خدمات را خواستار شد و بر سرعت در پرداخت غرامت بیمه تاکید کرد.

شیشه‌فروش در ادامه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌ها از شنبه شب در غرب و سپس جنوب و در نهایت شمال استان و به شکل برف در ارتفاعات اشاره کرد و گفت: بر این اساس دمای هوا تا پایان هفته کاهش می‌یابد و صبح دوشنبه پدیده مه‌گرفتگی در بیشتر جاده‌های استان مشاهده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به برپایی جلسه مدیریت بحران استان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که در منطقه فریدونشهر و سمیرم که دارای ارتفاعات است راهداری و پلیس با استقرار تیم‌های امدادی و دستگاه‌های برف‌روب فعال شوند.

وی ادامه داد: شرکت گاز موظف شد تا در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز تدبیر کند و اطلاعیه‌ای به تمامی مشترکان گاز بمنظور رعایت مصرف دما در بخش‌های اداری، صنعتی، کشاورزی و سایر بخشها ارسال شد.

شیشه‌فروش میانگین بارش‌ها در استان را از اول مهر تاکنون ۴۴ میلیمتر ذکر کرد و گفت: در این مدت میزان بارش در فریدونشهر ۱۵۴ میلیمتر، سمیرم ۱۲۵ میلیمتر، خوانسار ۱۰۸ میلیمتر، داران ۸۵ ، چادگان ۷۹، گلپایگان ۵۰، اصفهان ۱۹ میلیمتر و به تدریج در ورزنه که کمترین بارش را در حد ۹. ۹ دهم داشته گزارش شده است.

وی بیشترین میزان بارشها را در مناطق غربی و جنوب استان اعلام کرد و گفت: حجم سد زاینده رود به ۱۷۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به میانگین بلند مدت ۵۰ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مدیریت بحران آب بخش کشاورزی مدیریت بحران استان استانداری اصفهان بخش کشاورزی شیشه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم