Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت طرح های عمرانی پایتخت و درصد پیشرفت آنها، اظهار کرد: آنچه که در طرح زیر گذر گلوبندک هزینه شد به دلیل آنکه زمان پروژه ده ساله بود (سال ۸۹ تا به امروز) قیمت ها متفاوت است اما ارزش امروز طرح از لحاظ ساخت نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان و ارزش رفع معارضان آن رقمی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: در تشریح طرح باید بگویم اگر بزرگراه شهید همت را که ۷۶ متری است در نظر بگیرید این طرح ۷ کیلومتر از بزرگراه شهید همت است به علاوه آن که ۱۳ دستگاه پل ، ۳ زیر گذر و ۲ پل عابر پیاده دارد و طرح بسیار پیچیده است و باید به این نکته تاکید کنم که هزار ملک رفع معارض شد.

صبوری دیلمی ادامه داد: ارزش به روز طرح بزرگراه شهید نجفی رستگار رقمی بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او با تاکید بر این نکته که با افتتاح بزرگراه ۷۶ متری شهید نجفی رستگار بار ترافیک بزرگراه بسیج و میدان افسریه به شدت کاهش می یابد، ادامه داد: این طرح در جنوب شرقی ترین نقطه تهران در حال اجراست که بار ترافیکی میدان افسریه و بزرگراه بسیج را کاهش می‌دهد و علت این است که اتصال بزرگراه آزادگان به بزرگراه حضرت امام رضا را انجام می دهد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در طرح جامع بزرگراه های تهران یکی از بزرگراه های احداث نشده همین بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۷ کیلومتر بود که ۲ سال گذشته زمانی که وارد این طرح شدیم ۸ سال این طرح باقی مانده و متوقف شده بود که به چهار فاز تقسیم بندی شد.

صبوری ادامه داد: فاز نخست آن به طول ۲ کیلومتر سال گذشته افتتاح شد و فاز دوم که مهم‌ترین فاز طرح است را تلاش داریم از پنجشنبه این هفته بهره برداری آزمایشی را آغاز کنیم‌.

او با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری آب های سطحی با بیان این مطلب که ۱۲ هزار کیلومتر کانال فرعی جمع آوری آب های سطحی داریم، بیان کرد: در طرح جمع آوری آب های سطحی شهر تهران مجموعه ای در حال فعالیت است و از زمان شروع بارش های کم نظیر مشاهده کردید که هیچ سیلابی در پایتخت نداشتیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت کانال ابوذر گفت: یک مشکل اساسی در کانال ابوذر وجود دارد که یکی از آنها ورود انشعابات غیر قانونی فاضلاب به کانال ابوذر است اما کانال از لحاظ عبور دهی آب در حجم پایین بود.

صبوری دیلمی ادامه داد: در طراحی برخی از کانال های تهران خیابان ها به عنوان مقاطع ثانویه هستند و این بدین معنی است که کانال  برای سیلاب طراحی می شود، بازگشت پنجاه‌ساله دارد و کنترل آن بر اساس سیلاب دوره صد ساله است اما اگر در تهران سیلاب با دوره ۱۴۰ ساله آمد خیابان ها به عنوان مقاطع ثانویه آب را عبور می دهد و به همین دلیل نمی توانیم تمام کانال های سر پوشیده احداث کنیم.

او با اشاره به این نکته که اولویت عمران شهر تهران در این دوره بحث جمع آوری آب های سطحی برای جلوگیری از سیلاب است، ادامه داد: در بحث نگهداری ، لایروبی و ساخت کانال ها شهرداری تهران به شکلی برنامه ریزی کرده که اگر بتوانیم شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کنیم، ورودی فاضلاب به کانال های شهر تهران را سد کنیم در بحث کنترل بو و جانوران موذی موثر است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در تشریح علت باز نشدن مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام علی حد فاصل بلوار دار آباد تا بلوار ارتش تصریح کرد: دو معارض جدی وجود دارند که به توافق با شهرداری منطقه ۱ نرسیده اند که اگر این معارضان حقیقی رفع شود بازگشایی انجام می شود.

صبوری دیلمی در تشریح آخرین وضعیت زیر گذر کلوبندک، گفت: مشکلی در ایستگاه پانزده خرداد مترو داریم که بالاتر و پله برقی ندارد، به همین دلیل زیر گذری برای گلوبندک با بالابر و پله برقی در نظر گرفتیم که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از ورودی غربی زیرگذر گلوبندک تا آخر آذر/ تکمیل همه زیرگذر‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران زیرگذر گلوبندک معاون فنی عمرانی شهرداری تهران جمع آوری آب های سطحی بزرگراه شهید کانال ابوذر بهره برداری آخرین وضعیت صبوری دیلمی شهید نجفی کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده سپاه ناحیه بسیج سپیدان گفت: این طرح در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با همکاری بسیج سازندگی ناحیه سپاه سپیدان و مشارکت مردم روستای اسفیان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شده است.

سرهنگ دوم پاسدار روح الله شکوهی افزود: این طرح به طول هزار و ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر یکصد و ۵۰ میلیون تومان با مشارکت مردم روستا و با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهدای سپاه ناحیه سپیدان ساخته شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح حدود ۹۸ باغدار و بیش از صد هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های زیر مجموعه این جدول از آن بهره مند می‌شوند.

سرداربوعلی فرمانده سپاه فجراستان فارس در حاشیه بهره برداری از این طرح ضمن تقدیر و تشکر از گروه‌های جهادی گفت: این کار حاصل مشارکت اهالی منطقه و روحیه بالای جهادی در مدیریت است.

روستای اسفیان در فاصله ۵۹ کیلومتری شهرستان سپیدان قرار دارد و سیب، گردو و انگور از مهم ترین محصولات این روستا است.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • کارگر شهرداری در سیلاب بزرگراه بعثت مفقود شد
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد