Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده با اشاره به اینکه زمان برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد سال آینده تعیین شده است، افزود: داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ همین ماه فرصت دارند تا اقدام به ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: داوطلبان شورای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها می‌توانند در تاریخ‌های تعیین شده با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس adliran.ir مراجعه کرده و نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای ارائه در زمان ثبت نام اقدام کنند.

احمدی‌زاده بیان کرد: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، استانداران، معاونین و مشاورین آنها، فرمانداران و معاونین آنها، شهرداران و معاونین آنها، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و روسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، روسا و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی، اتاق اصناف، نظام مهندسی کشاورزی، نظام پرستاری و کانون وکلا از عضویت در شورا‌های اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

او افزود: روسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌ها و موسسه‌های دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش شامل شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسه‌ها و شرکت‌های وابسته و دهیاران نیز از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده باشند و در آن پست شاغل نباشند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس داوطلبان انتخابات شوراها آغاز ثبتنام ها انتخابات شورا ها شورا های اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۳ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه خبر و رسانه و اهالی قلم گفت: در شرایطی که دشمن هر روز علیه کشور، نظام و ارزش‌های ما قلم می‌زند و توطئه می‌کند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید در خط مقدم این نبرد پاسخگوی توطئه‌ها باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی ذوق، سلیقه، علاقه، تیزبینی، حق گویی، حق جویی و تبیین حقایق و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم و جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این وظیفه تک تک ما و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و مسؤولان در استان البرز اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم مردم به هر میزان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ به همان میزان دشمن ناامید و بر پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور افزوده می‌شود.

ولی پوری با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمن در خصوص خدمات نظام در سطح کشور و استان البرز و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مقابله با این سیاه نمایی‌ها قلم بزنند و تشریح و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: چهار مؤلفه مطروحه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات را به عنوان نصب العین خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ جلسه به منظور بررسی مسائل مربوط به انتخابات و تصمیم گیری در خصوص زیرساخت‌ها و مشکلات تصریح کرد: انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور، نماد مردم سالاری دینی و اقتدار و عزت مردم است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارند.

کد خبر 6100333

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری