Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@09:24:29 GMT

انتقاد خروارخروار، راه‌حل مثقال‌مثقال

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۲۰۵۹

انتقاد خروارخروار، راه‌حل مثقال‌مثقال

ساعت 24 - خروار و مثقال دو واحد از واحدهای وزنی قدیم به حساب می‌آیند که حالا دیگر کاربرد چندانی ندارند. قدیمی‌ها وقتی می‌خواستند چیزی را بسیار سنگین نشان دهند از خروار استفاده می‌کردند که برابر با ۳۰۰ کیلوگرم بود و وقتی می‌خواستند چیزی را بی‌ارزش کنند از مثقال استفاده می‌کردند که چند گرم است.

به نظر می‌رسد برای راهبردی که این روزها منتقدان دولت درباره لایحه بودجه و نیز سیاست‌های اقتصادی دولت برگزیده و به آن عمل می‌کنند باید همین اصطلاحات را به کاربرد: انتقاد و بدگویی خروارخروار راه‌حل ما مثقال‌مثقال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه انتقادها این است که دولت درآمدهای خیالی تهیه دیده است؟ دولت زمین سوخته تحویل دولت بعدی می‌دهد، دولت ثروت کشور را پیش‌خور می‌کند و… اما یک نفر نمی‌گوید هزینه اداره کشور حتی با این وضعیت بسیار بدخیم را از کجا باید تامین کرد. شهروندانی بسیار نحیف و با درآمدهایی که قدرت خریدشان از ۱۰ سال پیش کمتر است آیا منابعی دارند و رو نمی‌کنند که به آن امیدوار باشیم؟ بنگاه‌های کوچک و متوسط به دلیل فقدان چشم‌انداز روشن در آینده و نیز سختی‌های باورنکردنی دهه ۱۳۹۰ از پای درآمده‌اند و فقط دو هزار واحد آن‌که تحت بازپروری و پمپاژ پول و بخشودگی از منابع بانکی هستند باید مالیات بیشتری بدهند؟ در همه کشورهای دنیا در این چند ماهه برای سر پا ماندن بنگاه‌ها از سهم مالیات آنها کم شده است آن وقت دولت در لایحه بودجه مالیات را افزایش داده و تازه نمایندگان می‌گویند باز هم افزایش دهید.
آقایان منتقد باید بتوانند یک راه تازه کسب درآمد و یک امکان نو برای دولت بیابند تا بتوانند با آن هزینه اداره کشور را تامین کنند. دولت در سال‌های گذشته خصوصی‌سازی کرده بود که حالا برخی از افراد و جریان‌ها دارند آنها را پس می‌گیرند و این راه را نیز بسته‌اند.
راه ورود سرمایه‌های خارجی نیز با این وضعیتی که برای دولت و شهروندان فراهم شده مدت‌هاست بسته شده و سرمایه‌گذاران خارجی پس از آنکه برجام را نیمه‌جان و رو به مرگ دیدند رفته‌اند و پشت سر خود را نیز نگاه نمی‌کنند. حالا نیز باید دید منتقدان به ویژه آنهایی که در مجلس نشسته‌اند چه گام بلندی برای توازن بودجه برمی‌دارند.
باید به طور مشخص در روزهای آینده معلوم شود مجلسی‌ها و منتقدان دولت در بحث‌های ایجابی و ارائه راه‌حل‌های پیش‌برنده چه هنرمندی‌ای خواهند داشت و چه میزان دانش و تخصص دارند. بودجه به بن‌بست رسیده نشانه خیلی از مسائل است که هرکدام در یک رقم از هزاران قلم هزینه و درآمد بودجه ارائه شده پنهان شده‌اند.
حرف زدن و سنگ انداختن و راه‌بندان درست کردن آسان است اما راه باز کردن و عمل کردن به آن آسان نیست..

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پیشکسوت منچستریونایتد به هالند: او بچه لوس و بداخلاقی است! / فیلم

روی کین که پیش از این هم از هالند و سبک بازی اش انتقاد کرده بود و گفته بود هالند در سطح چمپیونشیپ است، این بار هم بعد از برد پرگل سیتی برابر وولورهمپتون و گلات هالند، از این مهاجم نروژی انتقاد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • انتقاد میثاقی از صحبت های نکونام پس از جدایی خطیر از استقلال / فیلم
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • حمله پیشکسوت منچستریونایتد به هالند: او بچه لوس و بداخلاقی است! / فیلم
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟