Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:35:21 GMT

­زیرساخت‌ها باید درست شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۲۰۸۸

­زیرساخت‌ها باید درست شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب افزود: پارسال برای درست کردن زیرساخت‌های اهواز با آن قیمت‌ها ۶ هزار میلیارد تومان نیاز بود.
اسماعیل نجار با اشاره به آبگرفتگی‌های امروز در بوشهر و هرمزگان گفت: این‌ها به علت لایروبی نشدن رودخانه ها؛ پل‌های قدیمی و بارش‌های شدید اتفاق می‌افتد که به رغم آمادگی‌ها و پای کار بودن همه نیروی‌های امدادی و هلال احمر و بسیج، آسیب‌های آن اجتناب ناپذیر است؛ ما متاسفانه برای پیشگیری هزینه نمی‌کنیم بعد چند برابرش را برای جبران خسارت‌ها هزینه می‌کنیم و در این موارد همه دستگاه‌ها مسئولند، فقط هم ما نیستیم، وزارت نیرو و شهرداری‌ها و ادارات آب و فاضلاب و همه با هم باید برای رفع اساسی مشکل کمک کنند، دولت و نمایندگان مجلس باید بودجه لازم را برای درست کردن زیرساخت‌ها در نظر بگیرند و مصوب کنند و اعتبارات لازم فراهم شود تا با همت همگانی مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین گفت: متاسفانه در سیل امروز بوشهر ۲ نفر و در هرمزگان ۵ نفر جان باختند.
مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هم گفت: در حادثه امروز حدود ۴۰ نفر نیاز به اسکان اضطراری داشتند که اسکان داده شده اند و ۹۵۰ نفر هم آسیب دیده اند.
ولی پور افزود: در اهواز خسارت‌هایی به برخی منازل مردم و لوازم آن‌ها وارد شده که رسیدگی به آن وظیفه بنیاد است.
ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی هم با اشاره به هشدار‌هایی که داده شده بود گفت: هشدار‌های اولیه را چندین روز قبل صادر کردیم در هشدار نارنجی اعلام می‌کنیم که خسارت حتما اتفاق می‌افتد و روز شنبه دوباره هشدار قرمز برای ۳ استان صادر شد.
او با اشاره به حجم زیاد بارش در مدت کم افزود: بارش ۱۶۰ میلیمتر ظرف چند ساعت در برخی مناطق بوشهر رخ داد.
ضیائیان درخصوص پیش بینی هوای چند روز آینده هم گفت: فردا در استان‌های حاشیه دریای خزر، تهران، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش‌هایی داریم، اما سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز‌های سه شنبه تا چهارشنبه کاهش دمایی بین ۵ تا ۱۰ درجه را در برخی مناطق کشور انتظار داریم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس و مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم در ارتباط تصویری با برنامه، گزارشی از حادثه آبگرفتگی امروز و اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.
رضایی نماینده مردم بوشهر در مجلس و یوسفی نماینده مردم اهواز نیز با ابراز تاسف از وقوع حادثه و خسارت‌های آن خواستار رسیدگی و توجه ویژه و فوری دولت به حادثه دیدگان و مناطق آسیب دیده و حل اساسی مشکل شدند.

پربیننده ترین سوتی‌های دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین شبکه شاد اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش شب برفی در انتظار تهران فرصت استخدام رسمی برای معلمان مدارس غیردولتی/ دریافتی دانشجو معلمان افزایش می‌یابد چگونه مـی‌توان در آموزش و پرورش استخدام شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسماعیل نجار مدیریت بحران مدیریت بحران آبگرفتگی سازمان مدیریت بحران اسماعیل نجار حوادث غیر مترقبه رئیس سازمان مدیریت بحران سهام عدالت مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور