Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان  گفت که  باکو شریک مهم ژئوپلتیکی و راهبردی برای تل آویو است.

به نوشته خبرگزاری «آذر تاج»، «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل  روز یکشنبه در جلسه‌ای در کنست با نمایندگان جمهوری آذربایجان گفت، اسرائیل، خانه جمهوری آذربایجان است. کوهن سپس مدعی شد که اسرائیل از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت و به آن احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط بین باکو و تل آویو، از اهمیت راهبردی  این روابط سخن گفت و افزود، هیچ کشور دیگری در اوراسیا به اندازه جمهوری آذربایجان از روابط صمیمی و دوستانه با اسرائیل برخوردار نیست.

کوهن  گفت که دولت جمهوری آذربایجان به طور منظم هیات‌های رسمی را به اسرائیل می‌فرستد و به نوبه خود از اسرائیل نیز هیات‌هایی به این کشور سفر می‌کنند.

وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل در بخشی دیگر از سخنانش گفت، علیرغم همه گیری کرونا، گسترش روابط اقتصادی، خرید نفت و سرمایه گذاری در اقتصاد و کشاورزی این کشور ادامه خواهد داشت.

تل آویو و باکو از روابط گرم نظامی نیز برخوردارند و بارها گزارش‌هایی از فعالیتهای پهپادی صهیونیست‌ها و کمک آنها به باکو در ساخت پهپاد منتشر شده بود.

«آرائیک هاروتونیان» رئیس حکومت منطقه تحت مناقشه قره‌باغ  چندی قبل در همین رابطه  گفت، تل‌آویو در نسل‌کشی ارامنه با جمهوری آذربایجان همدست است.هاروتونیان در مقاله‌ای نوشت، اسرائیل می‌داند که سلاح‌هایش توسط جمهوری ‌آذربایجان بر علیه غیرنظامیان ارمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر اطلاعات تل آویو رژیم صهیونیستی وزیر اطلاعات تل آویو وزیر اطلاعات رژیم جمهوری آذربایجان تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

کد خبر 848999 منبع: تسنیم برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح