Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: تندروها مرتبا دولت و اصلاح طلبان را به گرا دادن به بایدن و آمریکا متهم می کنند اما در کمال تاسف رفتار آنها برگ برنده ما را به همان کاغذ پاره های قبلی تبدیل می کند

«سید محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با تصمیمات اخیر مجلس به خبرنگار سیاسی برنا گفت: دو روش و دو سناریو در حوزه های روابط خارجی یعنی تعامل با دنیا و موضوع هسته ای مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه معتقد هستیم که کشور مشکل دارد و مردم ما در 40 سال گذشته با مشکلات متعددی روبرو بودند و بسیار اذیت شدند و به زحمت افتادند و بزرگواری کردند و تاب آوری داشتند.

او افزود: نظر جریان تندرو را تحت عنوان تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم شاهد بودیم این جریان سپس وارد دولت شدند و قطعنامه ها را کاغذ پاره دانستند و پرونده هسته ای به آمریکا رفت و ما هنوز هم گرفتاریم. حتی با برجام هم یقه ما از دست آمریکایی ها بیرون نیامد. متاسفانه تصور تندروها این است که در بسته شدن قطعنامه ها نقشی نداشتند. برخی از همین اصولگرایان حتی با برجام عکس گرفتند، ولی تا برجام با خروج ترامپ به مشکل برخورد به کینه توزی و چانه زنی با دولت شروع کردند و اعتراض ها آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.

او با اشاره به اقدامات اخیر تندروها بیان کرد: امروز طیف محافظه‌کار می گوید ما پیروزی ها را با قدرت نظامی به دست آورده ایم و نخبگان عقیده دارند با دیپلماسی بوجود آمده است. ولی هم دیپلماسی و هم قدرت بودند و یکی بیش از دیگری نبود. اینکه امروز بخاطر اختلافات جناحی دستاوردهای دیپلماتیک کشور را نادیده می گیریم، خلاف منافع ملی است.

این چهره سیاسی تصریح کرد: در شرایطی که ترامپ از کاخ سفید بیرون رفته و بهترین شرایط برای ایران فراهم شده تا مجددا نتایج برجام را طلب کند، طیف رادیکال سنگ اندازی می کنند. آخرین دستاورد برجام برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی بود اگر این برجام نبود، تحریم ها به قوت خود باقی بودند و نه تنها آمریکا بلکه کل دنیا ما را تحریم می کردند. در سازمان ملل اتفاق مهمی رخ داد ولی این طیف هنوز فضا را انتخاباتی می دانند و در این فضا در حال رقابت با جناح، مقابل هستند.

او افزود: اگر رسانه های اصولگرایان را ملاحضه کنید آنها مرتبا دولت و اصلاح طلبان را به گرا دادن به بایدن و آمریکا متهم می کنند. اما هر کارشناس منصفی می بیند که در کمال تاسف رفتار آنها است که برگ برنده ما را به همان کاغذ پاره های قبلی تبدیل می کند و می تواند، شرایط را برگرداند؛ ما با دنیا در حال مذاکره هستیم. آمریکای ترامپ از برجام بیرون رفته است و آمریکای بایدن اعلام کرد که می خواهد به برجام برگردد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: درست نیست که عملکرد ما، موجب هم نوایی دولت ها با آمریکا شود و مطالبات جدیدی مطرح شود. در بیانیه شورای عالی امنیت ملی آمده است که اگر آمریکا به برجام برگردد و تحریم ها لغو شود و از مزیت ها و فرصت های برجام برخوردار شویم، ما هم از موارد بند 36 و 37 به تعهداتمان بر می گردیم. این موضوع رسما توسط شورای عالی امنیت ملی اعلام شده است.

او در پایان تاکید کرد: از رفتار طیف تندرو این طور بر می آید که می خواهند اگر ماجرا به خوبی و خوشی تمام شد بگویند، ما بودیم و اگر بد شد اعلام کنند که ما گفته بودیم! برای طیف مقابل بسیار سخت است که نشان بدهد منافع ملی را بر منافع جناحی اولویت می دهد. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میرلوحی مجلس یازدهم کاغذ پاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟