Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مردم خوزستان را سرزمین انرژی و کشاورزی می‌دانند اما از میزان تنوع زرخیزی این خاک حاصلخیز کمتر خبر دارند؛ زعفران ایذه چندسالی است نام این شهرستان را بر سر زبان‌ها انداخته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، شهرستان ایذه یکی از مناطق زیبا و سرسبز خوزستان است که مردمی زحمتکش دارد و بخش عمده فعالیت مردم در اینجا کشاورزی و دامداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مردم خوزستان را سرزمین انرژی و کشاورزی می‌دانند اما از میزان تنوع زرخیزی این خاک حاصلخیز کمتر خبر دارند؛ زعفران ایذه چندسالی است نام این شهرستان را بر سر زبان‌ها انداخته است.

کوروش نوروزی در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: سابقه کاشت زعفران در ایذه به 7 سال پیش باز می‌گردد و هم اکنون سطح زیرکشت این محصول به بیش از 12 هکتار رسیده است.

وی با بیان این که کشت زعفران در ایذه به شیوه سنتی و دیم انجام می شود عنوان کرد: امسال سال سوم و سال نخست برداشت اقتصادی این محصول می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: انتظار میرود از سطح زیر کشت زعفران در ایذه، بیش از 120 کیلوگرم زعفران درجه یک برداشت شود.

نوروزی افزود: بیش از 10سال است که اداره ترویج جهاد کشاورزی ایذه در‌حال آموزش و برگزاری کلاس های ترویجی جهت کشت زعفران در زمین های شیب دار می‌باشد که خوشبختانه توانسته این گیاه دارویی را بعنوان یک محصول با بازدهی بالا به کشاورزان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از 30تن پیاز زعفران بصورت رایگان، در اختیار کشاورزان قرار داده ایم، گفت: آب‌وهوای ایذه و شرایط اقلیمی با این محصول همخوانی دارد، که این موضوع موجب افزایش سطح‌ زیر کشت این محصول شده است.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه تصریح کرد: کاشت زعفران در ماه‌های شهریور تا مهر انجام شده و در ماه‌های آبان و آذر برداشت می‌شود.

وی میزان ایجاد اشتغال کشت زعفران به ازاء هر هکتار را 50 نفر در روز اعلام کرد.

نوروزی گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستای قلعه سرد بخش دهدز می‌باشد که با توجه به کوهپایه ای بودن این روستا، بازدهی بسیار مطلوبی داشته است.

این مقام افزود: شهرستان ایذه با سطح زیر کشت 12 هکتار از مجموع 20 هکتار اراضی زیر کشت زعفران استان خوزستان، رتبه نخست استان را در اختیار دارد.
شهرستان ایذه با سه بخش مرکزی، دهدز و‌سوسن در 170 کیلومتری مرکز استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/ 331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ایذه کشت زعفران سطح زیر زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین