Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:13:11 GMT

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۲۷۹۷

ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران چند؟

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ متوسط قیمت مسکن در تهران طی آبان ماه به بیش از 27میلیون تومان در هر متر مربع رسید؛ بنابراین اگر قصد خرید مسکن با بودجه‌ای پایین‌تر از یک میلیارد تومان دارید، باید محله‌هایی را جست‌وجو کنید که قیمت مسکن در آن‌ها پایین است. غالب این محله‌ها در مناطق جنوبی تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از آن‌ها نیز در بعضی از محله‌های شرقی تهران قرار گرفته است. نکته مهم دیگر در خرید این آپارتمان‌ها متراژ است؛ معاملات انجام‌شده طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد، آپارتمان‌هایی که در این قیمت معامله شده، واحدهایی با متراژهای پایین بوده و نمی‌توان واحدی بزرگ را در لیست پیدا کرد.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت، متراژ، سن بنا و محله‌هایی که آپارتمان‌های زیر یک میلیارد تومان در آن معامله شده است، خواهیم پرداخت. شوش یکی از محله‌های جنوبی تهران است و قیمت مسکن در آن نسبتا پایین است. یک واحد آپارتمان 49متری و 61سال ساخت در این محله جنوبی تهران 650میلیون تومان معامله شد. بریانک نیز یکی از محله‌های تهران با قیمت مسکن پایین است و واحدی 55متری و 18سال ساخت در آن 900میلیون تومان معامله شد.

نظام آباد از محله‌های منطقه7 شهرداری تهران است. متوسط قیمت مسکن در این محله نیز پایین است. واحدی 49متری و 13سال ساخت در این محله 970میلیون تومان فروخته شد. برای واحدی 37متری و 21سال ساخت در گران 640میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

آپارتمانی 56متری و 20سال ساخت در دخانیات 740میلیون تومان، یک خانه 45متری و 18سال ساخت در جی 692میلیون تومان، واحدی 37متری و 21سال ساخت در محله گرگان، 640میلیون تومان و واحدی 50متری و 29سال ساخت در تهران نو 850میلیون تومان به فروش رفته است.

مسعودیه یکی از محله‌های تهران است که یافتن واحد زیر یک میلیارد تومان در آن دشوار نیست؛ البته واحدهای این محله غالبا با متراژ پایین معامله می‌شود. یک خانه 41متری و 18سال ساخت در مسعودیه 500میلیون تومان معامله شد. قیمت مسکن برای واحدی 43متری و 17سال ساخت در محله گرگان 680میلیون تومان بوده است.

قیمت مسکن برای واحدهایی که در راه آهن تهران معامله می‌شود، اصولا پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن (متری 27میلیون تومان) است؛ اما واحدهای گران قیمت‌تر نیز در این محله به فروش رفته است. یک خانه 45متری و 9سال ساخت در این محله به 537میلیون تومان پول نیاز داشت.

وحیدیه از محله‌های شرق تهران است. یک خانه 44متری و 17سال ساخت در آن 650میلیون تومان معامله شد. همچنین یک خانه 44متری و 23سال ساخت در نظام آباد 682میلیون تومان فروخته شد.

یکی از آپارتمان‌های ارزان قیمتی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، واحدی 57متری و 9سال ساخت در باغ آذری (از محله‌های جنوبی تهران) است. این واحد متری 10میلیون و 484هزار تومان و مجموعا 600میلیون تومان به فروش رفت.

خانه‌ای 44متری و 11سال ساخت در محله شاهین 760میلیون تومان، واحدی 53متری و11سال ساخت در مختاری 590میلیون تومان و یک آپارتمان 39متری و 17سال ساخت در چهارصد دستگاه 700میلیون تومان معامله شده است.

در پایان گفتنی است؛ قیمت مسکن باتوجه به عوامل مختلفی چون متراژ، سن، شرایط فروشنده و... متفاوت است. قیمت‌های ذکر شده بر اساس واحدهای معامله شده طی یک ماه اخیر بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت بالاتر و یا پایین‌تر در محله‌های مشابه دیده شود.

پربیننده ترین نرخ‌های عجیب مسکن در قلب تهران! قیمت مسکن تهران/ محله صادقیه تورم زمین از مسکن جلو زد قیمت آپارتمان‌های افسریه تهران/ کاهش معاملات نسبت به ماه گذشته آپارتمان‌ نوساز در شرق تهران چند؟ +جدول معاملات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 سهام عدالت تومان معامله شد قیمت مسکن آپارتمان ها جنوبی تهران معامله شده یک خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مشاوران املاک مطابق قانون می‌توانند ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان کارمزد از هر کدام از طرفین معامله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت ساده‌تر مشاوران املاک صرفا می‌توانند معادل ۰.۵ درصد هر معامله را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند و بیش از این قانونی نیست. ما به همه واحد‌های صنفی ومردم نیز این موضوع را اعلام کرده و مجددا گوشزد می‌کنیم.

گودرزی گفت: با توجه به قانون تاکید می‌کنیم که هر کدام از طرفین معامله بایستی ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان دستمزد به مشاوران املاک پرداخت کنند. به مشاوران املاک نیز تذکر می‌دهیم که دریافت بیش از این میزان نیز غیر قانونی است و در صورت به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مجازات این فعل برای واحد‌های بدون پروانه کسب قطعا پلمب واحد صنفی است و برای دیگر واحد‌ها نیز ممکن است مطابق با ماده ۲۸ مورد اعمال قانون قرار گیرند. شایان ذکر که اگر واحد صنفی از قانون تمکین نکند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کشور وزارت صمت نیز پیگیر تخلفات خواهند بود و در صورت اصرار بر ادامه تخلف برخورد قانونی کاملا سفت و سخت خواهد بود.

شیرینی گرفتن هم تخلف است!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: برخی برای دور زدن قانون لفظ دریافت مبالغ هنگفتی را با عنوان شیرینی مطرح می‌کنند، اما در جریان باشند که این موضوع نیز غیرقانونی است. ما چنین چیزی را در شرح وظایف مشاوران املاک نداریم.

وی ادامه داد: انجام معامله معامله مطابق قانون در شرح وظایف مشاوران املاک است و زمانی که کاری را مطابق قانون و بر اساس وظیفه خود انجام می‌دهند، مطابق قانون نیز مجاز به دریافت مبلغ تعیین شده هستند. به کار بردن الفاظی مانند شیرینی فسادزا است.

شفافیت در آگهی‌ها پسندیده است

گودرزی گفت: احراز هویت برای درج آگهی معاملات مسکن در فضای مجازی از آن‌جایی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود، پسندیده است؛ اما لازم به ذکر است که بحث گرانی مسکن و اطمینان قرارداد‌ها ارتباطی با این موضوع ندارد. هم اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم می‌توانند در فضای مجازی با هم ارتباط پیدا کرده و مستقیما اقدام به عقد قرارداد کنند و این موضوع به شدت در افزایش اختلافات تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه در حال کار برای طراحی پلتفرمی آنلاین است که با اطمینان خاطر و دقت بتوانند شرایط برای معاملات مسکن را مهیا کند. در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم در دستور کار است. به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، اما چاره‌ای جز این نیست و باید اجرایی شود.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک؟!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با مسائلی که در مورد رشد قارچ گونه مشاوران املاک مطرح می‌شود گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ که اعلام می‌شد که تعداد مشاوران املاک بدون پروانه کسب بیش از مجوز داران است، ما با واقعیت این موضوع مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: ما با ازدیاد واحد‌های صنفی در این بخش مخالف هستیم، اما با بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی که در سطح شهر تهران انجام شد، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ واحد بدون مجوز در بین آنها بود. از این واحد‌ها عده‌ای موفق به اخذ جواز شده و بقیه یا انصراف دادند و یا پلمپ شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟