Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@02:46:24 GMT

کشف راهی جدید برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۳۲۱۶

کشف راهی جدید برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه

دانشمندان آمریکایی راهی تازه را برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه کشف کردند.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از "دیلی اکسپرس"، سرطان ریه می تواند برای مدت طولانی بدون علامت باقی بماند، اما گاهی اوقات از طریق علائم غیر مستقیم مانند خندیدن قابل تشخیص است.

 

انجمن سرطان شناسی آمریکا گزارش می دهد که یکی از علائم رایج این سرطان درد قفسه سینه است که با خندیدن شدت می یابد؛ به گونه ای که این موضوع می تواند انسداد در ریه ها، تجمع مایعات، بزرگ شدن غدد لنفاوی و تورم را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، پزشکان هشدار می دهند که با تنفس عمیق و سرفه، درد ناشی از سرطان ریه می تواند بدتر شود.

در میان سایر علائم رایج برای سرطان ریه، پزشکان سرفه طولانی مدت، خونریزی، گرفتگی صدا، کاهش اشتها، کاهش وزن نامعقول، تنگی نفس، احساس خستگی یا ضعف و همچنین عود مداوم بیماری های عفونی مانند برونشیت یا ذات الریه را نشانه این بیماری تشخیص می دهند.

اگر اعضای دیگر بدن تحت تأثیر قرار بگیرند، بیمار ممکن است از درد استخوان و علائم عصبی مانند سردرد، بی حسی اندام ها، مشکلات تعادل و تشنج و همچنین زردی پوست و چشم و تورم غدد لنفاوی رنج ببرد.

بیمار ممکن است همچنین دچار تورم انگشتان، تورم مفاصل، تورم در قفسه سینه و درد شدید از ناحیه شانه که تا بازو گسترش می یابد، شود.

فردی که سرطان ریه دارد، دچار رشد تومور Pancoast در قسمت فوقانی ریه، افتادگی یا ضعف یک پلک، افتادگی مردمک یک چشم و قطع تعریق در یک طرف صورت، ضعف، و سرگیجه می شود.

همانطور که پزشکان هشدار می‌دهند، ریشه بسیاری از این علائم در بیماری های دیگر نیز وجود دارد. در عین حال آنها تأکید می کنند که هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود، احتمال بهبود آن بیشتر است.

منبع: شریان

کلیدواژه: سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از جدایی خمز از تراکتور، مدیران این باشگاه هنوز نتوانستند مجوز‌های لازم را برای حضور یحیی گل محمدی دریافت کنند و بعید است یحیی بتواند حداقل این هفته تراکتور را در بازی حساس مقابل استقلال همراهی کند.

حمید مطهری، محمد نصرتی و محمد عسگری فعلا کادرفنی تراکتور را تشکیل می‌دهند و قرار است به زودی مربی سابق پرسپولیس هم به این کادر اضافه شود.

حسن تشکری نیا مربی بدنسازی که یحیی او را به پرسپولیس آورد تا در کنار لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی قرار بگیرد و کار کند، گزینه تراکتوری‌ها برای حضور در این تیم است و گویا توافقات لازم هم در این خصوص انجام شده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد