Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الجمهوریه، طی ساعات اخیر هیأتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا وارد شهر «بیروت» پایتخت لبنان شده است. هدف از این سفر، رایزنی مقامات فرانسوی با لبنانی‌ها در خصوص تشکیل کابینه است.

بر اساس این گزارش، هیأت مذکور قصد دارد در جریان سفر خود به لبنان از آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید این کشور مطلع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است به زودی نیز «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عازم لبنان شود.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرده است که هیأت فرانسوی ظهر امروز با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و سپس «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه دیدار و گفتگو می‌کند. هیأت فرانسوی خواستار اجرای طرح فرانسه برای تشکیل دولت لبنان است.

پیشتر هم «ابراهیم الموسوی» نماینده پارلمان لبنان و عضو کمیسیون «وفاداری به مقاومت» در سخنانی از مداخلات سیاسی ایالات متحده آمریکا و دیگر طرف‌های اروپایی نظیر فرانسه در این کشور به شدت انتقاد کرده بود.

وی در این خصوص گفته بود: در حال حاضر شاهد مداخلات سیاسی مستقیم فرانسه و ایالات متحده آمریکا در لبنان هستیم. علت این مداخلات، آن است که فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها از طریق راهکار نظامی نمی‌توانند به اهداف خود در لبنان دست پیدا کنند.

کد خبر 5089552 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه لبنان اتحادیه اروپا دولت لبنان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی عراق فلسطین جو بایدن ایران دونالد ترامپ لبنان افغانستان سوریه محسن فخری زاده ویروس کرونا امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد