Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی از بازار متشنج ملکه گلایه کرد.

محمدعلی شاددل در گفت و گو با ایسنا، گفت: متاسفانه ملکه های بی کیفیت به صورت قاچاق وارد کشور و از آنجا وارد زنبورستان ها می شود و نظارت چندانی نیز بر آن ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ملکه"کارنیکا" یکی از ملکه های مورد درخواست زنبورداران هستند، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر هر ملکه ای که مشخص نیست متعلق به کدام کشور و شرکت است به نام ملکه کارنیکا وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاددل تصریح کرد: در واقع اصل و نصب و شجره نامه این ملکه های قاچاق مشخص نیست و همین ملکه ها ضررهای خیلی زیادی را به زنبورستان ها وارد می کنند.

وی با اشاره به کانال های تلگرامی که اقدام به فروش ملکه می کنند، افزود: در حال حاضر این کانال های تلگرامی اصل و نصب این ملکه ها را مشخص و با نام ملکه کارنیکا به فروش می رسانند.

شاددل ادامه داد: حتی پیشنهاد این مورد که حدود ۱۰۰ فروند ملکه اصل کارنیکا از خود شرکت تولید کننده خریداری و تحویل تولیدکنندگان ملکه در کشور داده شود و سپس بین زنبورداران توزیع شود تا مشکلات بعدی آن نیز مرتفع شود نیز ارائه شد.

وی با بیان اینکه خود بنده در سال های ۹۷ و ۹۸ تولیدکننده ملکه ایرانی بودم، تصریح کرد: ملکه ها تولید شد اما تقاضایی برای خرید آن وجود نداشت و متضرر شدم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چرا زنبورداران از ملکه ایرانی استقبال نکردند، گفت: ملکه ایرانی بچه دهی زیاد و تولید عسل کمی دارد اما در مقابل بیماری ها مقاوم بوده و گرده افشانی خوبی را نیز دارد.

وی افزود: دلیل اینکه بیشتر زنبورداران به دنبال ملکه کارنیکا هستند این است که بچه دهی کم و تولید عسل بالایی دارد.

شاددل ادامه داد: هیچ تاکیدی بر عدم استفاده از ملکه مذکور وجود ندارد اما متاسفانه هر ملکه ای با نام ملکه مذکور وارد شده که همین امر میزان تلفات را در زنبورستان ها افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ملکه زنبورعسل خراسان شمالي ملکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت