Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محصول دانشگاه تراز چهره هایی همچون شهید فخری زاده است که بودن آنها برای کشور سرمایه و فقدان آنها نیز برای جامعه علمی راهگشاست گفت: امثال فخری زاده ها و شهدای علمی کشور شاگردانی را تربیت کردند که مسیر شهدا را به سرعت طی می کنند.

«رضا حاجی پور»، عضو کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه مسیر استکبار ستیزی ملت ایران از سال 32 آغاز شد و صدای استقلال طلبی آن در 16 آذر بلند شد گفت: برخی امروز به بهانه مذاکره روحیه استکبار ستیزی دانشجویان در 16 آذر را از یاد بردند درحالی که طبق فرمایش رهبری نباید روحیه استکبار ستیزی در ملت ایران کمرنگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حرکت دانشجویان در 16 آذر سال 32 مقدمه حرکت امروز دانشمندان کشورمان برای رسیدن جمهوری اسلامی ایران به استقلال بود عنوان کرد: دستاوردهای امروز کشور در عرضه علمی، فناوری، پزشکی، هسته ای که توانسته زمینه بازدارندگی را به وجود بیاورد استمرار حرکت استکبارستیزی دانشجویان در مقابل نیکسون است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس با بیان اینکه همان روحیه ای که روزی در برابر استکبار ایستاد و فضای دانشگاه ها را به اعتراض نسبت به حضور نیکسون در کشور متحول کرد امروز نیز در مقابله زیاده خواهی دنیای غرب ایستادگی خواهد کرد عنوان کرد: غرب و آمریکا در جریان مذاکرات به دنبال گروگان گیری علمی از ایران بود اما ملت ایران در برابر این خواسته ایستادگی کرد تا عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در جهان نمایان شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه مسیر حرکت کشور برای استقلال علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را مطابق رهنمودهای مقم معظم رهبری ادامه خواهیم داد تاکید کرد: غرب هیچ گاه در برابر ملت ایران حسن نیت نداشته است و در جریان مذاکرات برجام نیز دروغ گویی خود را به ملت اثبات کرد.

حاجی پور با اشاره به اینکه نمی توانیم در برابر تمامیت خواهی غرب سر تسلیم فرود بیاوریم گفت: غرب و آمریکا باید یاد بگیرند که در برابر ایران با ادب و احترام مواجه شوند و این اقتدار و استقلال است که احترام را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه محصول دانشگاه تراز چهره هایی همچون شهید فخری زاده است که بودن آنها برای کشور سرمایه و فقدان آنها نیز برای جامعه علمی راهگشاست تصریح کرد: امثال فخری زاده ها و شهدای علمی کشور شاگردانی را تربیت کردند که مسیر شهدا را به سرعت طی می کنند، دانشجویان امروز عرصه های علمی قدم بر گذرگاه شهدای علمی کشور گذاشته و مسیر علمی کشور را با شتاب بیش از پیش پشت سر می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: ترور دانشمندان ما حاصلی جز انگیزه بیشتر برای دانشجویان و جوانان این کشور ندارد و شهادت فخری زاده ها دانشجویان را بر قطار انقلاب سوار خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش فخری زاده ها ملت ایران علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است

کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان، شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو،بیانیه کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن ترنشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی ثمر فرو خواهد کاست.
من ایمان دارم که تنها شما جوان‌هایی که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابیدو سد بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.
بخشی از نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان در کشور‌های غربی ۸ آذر ۱۳۹۴

اینک پس از گذشت بیش از دو هفته از تحصن و جنبش دانشجویان آزاده ایالات متحده آمریکا و برانگیختن و گسترش موج آن در دانشگاه‌های متعدد جهان، شاهد برخورد غیرانسانی پلیس با دانشجویان و اساتید و تبدیل شدن نهاد دانشگاه به پادگان نظامی و ابراز خشونت هستیم.

دانشجویانی که پس از آشکار شدن روابط و حمایت گسترده دولت و دانشگاه شان با رژیم کودک کش صهیونیستی خواستار قطع هرگونه ارتباط با رژیم شده و در این راه تا پای اسارت و برخورد فیزیکی و در مخاطره افتادن آینده شغلی و تحصیلی شان رفته و به حمایت از مستضعفان عالم برخاسته اند.

شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از جنبش دانشجویان و اساتید غرب در راستای دفاع از فلسطین، حمایت همه جانبه خود از این دانشجویان را اعلام داشته و ورود پلیس به دانشگاه را به شدت محکوم و خواستار آزادی ۹۰۰ دانشجو و استاد بازداشت شده توسط دولت‌های سرکوبگرشان میباشد.

همچنانکه از مسئولین و روسای این دانشگاه‌ها دعوت میکند تا به جای وادادگی در مقابل دولت آمریکا و هم پیمانی با رژیم غاصب به حمایت از دانشجویان خود در راستای آزادی بشریت از بند استکبار به پا خیزند؛ که در آینده‌ی نزدیک چاره‌ای جزاین نخواهند داشت و نظم نوین جهانی در حال تحقق بوده و هسته‌های مقاومت برخاسته از اقصی نقاط جهان در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند.

از این رو دانشجویان و دانشگاهیان و کادر درمان در راستای شکل گیری این هسته‌ها و تشکیل شبکه‌ای از اساتید و دانشجویان آزادی خواه عالم آمادگی همه جانبه خود را اعلام داشته و تا قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل و ریشه کنی هرگونه ارتباط و سود رسانی به این رژیم منحوس در دانشگاه، شهر، کشور و سرتاسر عالم همتی بیش از پیش خواهد گماشت.

رسالت کادر درمان دفاع از انسانیت است و باری دیگر اعضا کادر درمان از انسانیت برخاسته از دانشگاهیان غرب تقدیر و تا پاک شدن رژیم غاصب اسرائیل و فتح قدس شریف همپای جنبش‌های آزادی بخش جهان از پای نخواهد نشست.

پس همان گونه که فرمان یافته اید، استقامت کنید. (هودآیه ۱۱۲)
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

 

دیگر خبرها

  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • پیروزی بدون جنگ
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر