Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی درخصوص میزان توزیع نهاده دامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، یک هزار و ۷۱۲ تن نهاده دامی با همکاری تعاونی دامداران شهریستان خریداری و بین دامداران سنتی توزیع شده است.

او افزود: این میزان نهاده شامل؛ ۳۵۵ تن جو دامی، ۲۳۳ تن ذرت دامی، ۳ تن کنجاله لوبیا، ۲۱۶ تن کنستانتره دامی و ۸۷۸ تن سبوس گندم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی فرد به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ نفر روستایی در بخش دامداری سنتی اشاره کرد و بیان داشت: این نهاده‌ها با هدف حمایت از صنعت دامداری توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و در نتیجه کاهش تولیدات و فرآورده‌های دامی، توزیع نهاده را براساس نیاز دامداران و تولیدکنندگان ادامه دهیم.

طی روز‌های گذشته ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی شامل؛ ذرت، سویا و کنجاله در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و ذخیره شده و پس از انجام مراحل بهداشتی، دامپزشکی، استاندارد و اظهارنامه درحال توزیع بین مناطق مختلف کشور هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی دامداری سنتی نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد