Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت 13 آذرماه روز صنعت بیمه خواستار شرایطی شد که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد.
به گزارش شبکه اخبار اقنصادی و دارایی ایران –شادا- پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز صنعت بیمه به این شرح است:

                                                                           باسمه تعالی              

بیمه به عنوان یک مؤلفه اقتصادی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر چه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن تری طی خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
صنعت بیمه با طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه برای واکنش سریع به رویدادهای فردی و گروهی در هنگام بروز زیان‌های مالی، واگذاری و توزیع ریسک فعالیت‌ها، حفاظت از سرمایه‌ها، مشارکت در سیاست‌های اجتماعی، حفظ و تقویت زنجیره تولید، تزریق سرمایه به اقتصاد ملی، حمایت از ایجاد زیربناهای کشور، تسهیل ابداع و ابتکار و تسهیل تأمین مالی، نقشی بی بدیل در حمایت از اقشار جامعه، فعالان اقتصادی، کسب و کارها و اقتصاد کشور ایفا می نماید.
در این صنعت باید شرایطی ایجاد شود که بیمه در ذهن مردم به عنوان یک پناهگاه امن و پشتیبان نهادینه گردد، به گونه ای که هر فردی که در معرض نا اطمینانی قرار گرفت، احساس نماید یک پناه دارد و آن صنعت بیمه است و مردم بیمه را فقط بیمه های اجباری مانند شخص ثالث ندانند، بلکه برای هر کاری ابتدا به دنبال شناسایی بیمه نامه متناسب بوده تا ریسک خود را با صنعت بیمه پوشش دهند.
خوشبختانه صنعت بیمه از سال 1397جهش قابل توجهی را آغاز کرده که اکنون شاهد نتایج  مثبت آن هستیم، با تلاش های انجام شده توسط خدمتگزاران مردم در صنعت بیمه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن و دیجیتالی نمودن خدمات بیمه ای انجام شده است، همچنین سهم بیمه‌های غیردولتی با هدف کاهش ضریب تمرکز در این صنعت و همچنین ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه افزایش یافته و این ضریب از 2.4 درصد در سال 1397 به 2.5 درصد در سال 1398 ارتقاء پیدا نموده است. پرتفوی بیمه‌ای در هفت‌ماهه سال جاری نیز به عدد 42.6 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1397 به بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.
پوشش بیمه ای تمامی ریسک های موجود در کشور در شرایط تحریم های سخت دشمنان، طراحی «بیمه نامه تعطیلی کسب و کار به دلیل اپیدمی و پاندمی» برای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا و همچنین  ارایه خدمات  بیمه ای در حوادث طبیعی سال های اخیر از جمله موارد نقش آفرینی مطلوب صنعت بیمه در کشور است.
یقین دارم به ثمر نشستن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، که با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اینک مراحل نهایی خود را برای عملیاتی شدن طی می کند، پیشبرد بیمه هوشمند و ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه، ارتقای بیش از پیش صنعت بیمه کشور را در پی خواهد داشت.
اینجانب در 13 آذرماه، روز ملی بیمه، فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریک  این روز به همه فعالان، ذینفعان و متخصصان شبکه بیمه ای کشور، از تلاش های دلسوزانه آنان که نقش بی بدیلی در دستاورد های این صنعت راهبردی و ارائه خدمات شایان توجه به مردم داشته اند، تقدیر و تشکر می نمایم.
سلامتی و تداوم توفیق همگان را در خدمت به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند متعال مسألت دارم.

                                                                                                                                                                                                                 فرهاد دژپسند 
                                                                                                                                                                                                     وزیر امور اقتصادی و دارایی

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه وزیر اقتصاد اقتصاد دشمنان عنوان یک صنعت بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است