Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@02:21:27 GMT

نگرانی از رکوردشکنی دوباره مصرف گاز خانگی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۵۲۳۴

صراط: در روز‌های اخیر بار دیگر رکورد مصرف گاز در بخش خانگی در سال جاری شکسته شد و مصرف ۲۴ ساعته ۵۳۰ میلیون مترمکعبی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم، با وجود آنکه هنوز روز‌های سرد زمستانی نیامده و در پاییز شاهد رکوردشکنی‌های پی در پی و افزایش بی رویه مصرف گاز هستیم، این نگرانی ایجاد شده که با سردتر شدن هوا و رسیدن روز‌های سرد زمستانی، مصرف بخش خانگی فراتر رفته و حتی رکورد تاریخی سال گذشته که مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۱۶ میلیون مترمکعب در روز بود شکسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در زمستان سال گذشته با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و گذر مصرف این بخش از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب، شاهد افت شدید گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع بودیم به طوری که بسیاری از صنایع بزرگ کشور با سوخت مایع به فعالیت خود ادامه دادند و در برهه‌ای از زمان در برخی نیروگاه‌ها که به دلیل محدودیت تردد در جاده‌های برفی، سوخت مایع به موقع نرسیده بود، شاهد از مدار خارج شدن برخی واحد‌ها و قطعی موقت برق در برخی نقاط کشور بودیم.

در سال جاری نیز هرچه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد، با توجه به اولویت تأمین گاز بخش خانگی در روز‌های سرد سال، تخصیص گاز به نیروگاه‌ها و صنایع کاهش می‌یابد و این سوال مطرح می‌شود که با توجه به روند رو به رشد مصرف گاز بخش خانگی در روز‌های پاییز، در زمستان سرد امسال شاهد افت بیش از حد گازرسانی به نیروگاه‌ها و حتی تکرار قطع برق زمستانی خواهیم بود؟

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گاز مصرف گاز خانگی زمستان برق قطع برق مصرف گاز صراط مصرف گاز در بخش خانگی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، داریوش شجاعیان در فصل جاری آماری بهتر از 6 فصل اخیر خود ارائه کرده تا با گل‌هایی که در لیگ برتر بیست و سوم به ثمر رسانده تعداد گل‌هایش را نزدیک به تعداد گل‌هایش در شش فصل اخیر کند.

شجاعیان در اولین فصل حضورش در استقلال توانست 4 گل برای این تیم به ثمر برساند و پس از آن هم در پنج فصل مختلف با پیراهن استقلال و هوادار 3 گل دیگر به ثمر برساند که در هیچکدام از فصل‌ها بیش از یک گل به ثمر نرسانده بود!

شجاعیان در این فصل موفق به اولین دبل دوران فوتبالی خود شد و این اولین رکوردشکنی او نبود و توانسته است در طول فصل 6 گل به ثمر برساند و یکی از گلزنان برتر هوادار در لیگ برتر باشد.

او در بازی امروز مقابل صنعت نفت آبادان با ضربه فوق‌العاده از روی ضربه ایستگاهی دروازه آبادانی‌ها را باز کرد و پس از گل فوق‌العاده‌ای که در بازی با فولاد به ثمر رساند این دومین گل زیبای او در هفته‌های اخیر است.

ویدئو: 331567

شجاعیان در چهار هفته اخیر لیگ برتر چهار گل به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان آماده هوادار در مسابقات لیگ برتر است و مسعود شجاعی روی توانایی‌های او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!