Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@18:30:35 GMT

سالانه ۱۳ هزار شکایت از مرخصی زایمان ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۵۶۸۸

سالانه ۱۳ هزار شکایت از مرخصی زایمان ثبت می‌شود

غلامرضا مولابیگی، معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری گفت: از لحاظ آماری حدود ۲۳۰۰ فقره شکایت در سال گذشته به هیئت عمومی وارد شده است که شامل ابطال مصوبات، تعارض آراء و تشابه آراء است که شامل شکایت از مصوبات شورا‌های اسلامی، هیئت وزیران، بخشنامه‌ها، مصوبات و بخشنامه‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها و ادارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: دیوان عدالت اداری از یک طرف با افزایش ورودی پرونده‌ها مواجه هست و از طرف دیگر با کمبود قاضی، که تعداد قضات دیوان با میزان ورودی پرونده‌ها همخوانی ندارد. با این حال خوشبختانه میانگین زمان رسیدگی به پرونده در شعبات بدوی ما به زیر ۶ ماه و میانگین رسیدگی در شعب تجدیدنظر به زیر ۴ ماه رسیده است. اما حسب مورد پرونده‌هایی وجود دارد که به لحاظ روند قانونی و حقوقی نیازمند زمان طولانی است. فرض بفرمایید؛ در بحث اعتراض به آرای مراجع شبه‌قضائی مثل کمیسیون ماده ۱۰۰. یا هیئت حل اختلاف اداره کار و یا هیئت رسیدگی به تخلفات اداری روند رسیدگی به لحاظ قانونی به این شکل است که شاکی در دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند، در مرحله بدوی این موضوع رسیدگی می‌شود که نیاز به حدود ۵ ماه زمان است. اگر رأی دیوان به نفع شاکی صادر شده باشد، اداره طرف شکایت به رأی صادره اعتراض می‌کند و در مرحله تجدیدنظر تا ابلاغ شود، نیاز به یک ماه زمان است. حدود ۴ ماه هم زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدیدنظر است که جمع کل آن ۱۰ ماه می‌شود.

او گفت: دیوان عدالت اداری پیگیری اجرای آرای وحدت رویه را در دستور کار قرار داده است و وقتی آرای وحدت رویه صادر می‌شود، یعنی اینکه یک موضوع کلی را تعیین تکلیف کرده است و هر شخصی مشمول شرایط مذکور در رأی وحدت رویه باشد آن رأی درباره او باید اجرا شود. مثلاً مرخصی زایمان که افراد زیادی مشمول این موضوع هستند و تک به تک به دیوان مراجعه می‌کنند و ثبت دادخواست می‌کنند و در سال حدود ۱۳ هزار پرونده فقط برای این یک موضوع در دیوان تشکیل می‌شود؛ ولی نباید این طور باشد و با اجرای رأی وحدت رویه می‌توان با اقدام کلی در مورد همه مشمولین از طرح دادخواست جداگانه پیشگیری کرد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضائیه پارسی خبر زایمان دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری وحدت رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد

یعد از اعتراض فراجای استان زنجان در خصوص رأی شعبه ۹ بازپرسی مبنی بر صدور حکم قرار منع تعقیب برای خبرنگار تسنیم زنجان، مجدداً شعبه ۱۰۶ کیفری این رای را تایید کرد و اعلام کرد که این رای صادره قطعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهمن ماه سال 1401 خبرگزاری تسنیم مطلبی درباره خرید و فروش معافیت پزشکی سربازی در استان منتشر کرد که براساس آن، متأسفانه برخی افراد دخیل، با گرفتن رشوه، معافیت پزشکی برخی مشمولان را صادر می‌کنند.

در ادامه با شکایت فراجای استان زنجان از خبرگزاری تسنیم، پرونده در دادسرای نظامی استان مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از ارائه دفاعیات،‌ خبرنگار تسنیم تبرئه شد.

در سال 1402 نیز خبرگزاری تسنیم، با شکایت فراجای استان زنجان بابت انتشار دو خبر پرونده‌ای در دادستانی زنجان با اتهام نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع علیه خبرگزاری تشکیل شد که در نهایت اواخر اسفندماه بازپرسی شعبه 9 اعلام کرد که با عنایت به محتویات پرونده و اظهارات ارائه شده از سوی نماینده حقوقی فراجای استان و مستندات ارائه شده توسط این نماینده و عدم گزارش موثق از سوی فراجا، برای آقای فرید حائری خبرنگار خبرگزاری تسنیم، قرار منع تعقیب صادر شد.

قرار منع تعقیب برای خبرنگار تسنیم در شکایت پلیس زنجان

اما این پایان کار نبود و فراجای استان به این حکم اعتراض نشان داد و مجدداً پرونده در شعبه 106 دادگاه کیفری دو شهرستان زنجان بررسی شد.

بعد از بررسی‌های صورت گرفته این شعبه اعلام کرد: با رد اعتراض صورت گرفته، قرار معترض عنه را عیناً تایید می‌نماید. رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد