Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، این ایده سیدامین حسینی برای ساخت یک بازی سرگرم‌کننده از سوی داوران سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی به عنوان یکی از یازده ایده برتر این رویداد فرهنگی معرفی شد.

رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی همه ساله از سوی اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در سومین دوره برگزاری آن از میان ۱۶۰ ایده رسیده به دبیرخانه و ۳۹ ایده‌ی رسیده به مرحله پایانی، ۱۱ ایده‌ی برتر این رویداد آبان امسال در تهران معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی گروهی «سرزمین من» به عنوان یکی از ایده‌های برتر و خلاق این رویداد به نحوی طراحی شده که در نهایت ۴ بازیکن می‌توانند در کنار هم به‌دور از هر رقابتی و دریک بازه زمانی ۴۵ دقیقه‌ای با مهم‌ترین چالش‌های زیست محیطی کشور مانند خشک‌سالی، آلودگی هوا، ریزگردها، نابودی حیات وحش، جنگل‌ها و مرات و … روبرو شوند و در قالب یک بازی خانوادگی کار گروهی را نیز تجربه کنند.

ایجاد فرصت برابر برای تمام بازیکنان، قابلیت تکرار شوندگی بالا در قالب ماموریت‌ها، عدم حذف بازیکنان تا پایان بازی وآشنایی با موقعیت جغرافیایی استان‌های مختلف ایران به صورت ناخودآگاه از ویژگی‌های اصلی این بازی گروهی است.

سیدامین حسینی طراح ایده این بازی درباره‌ی نحوه‌ی بازی توضیح داد که فرایند شیوع آلودگی به روش کشیدن کارت‌های آلودگی و توزیع توکن (علامت‌های رمزنگاری شده) آلودگی با درجه آلودگی یک تا سه به ازای بازی هر بازیکن روی صفحه بازی ادامه می‌یابد و بازیکنان در نوبت خود باید با توجه به اهداف تعریف شده در کارت ماموریت‌شان کارت‌های لازم برای رفع یک نوع آلودگی را به‌صورت دسته‌ای در اختیار بگیرند و طی بازی با مبادله کارت‌های لازم بقیه بازیکنان را یاری کنند و از آن‌ها کارت هم‌یاری دریافت کنند تا ماموریت‌شان کامل شود و با برافراشتن پرچم ایران در شهرهای مربوطه آلودگی را به‌طور کامل نابود کنند.

او همچنین گفت تا پیش از این‌که کارت استان‌ها یا توکن‌های آلودگی از یک نوع به پایان برسد و یا درجه شیوع آلودگی از هفت رد شود تمامی بازیکنان باید همه آلودگی‌ها را رفع کرده باشند وگرنه همگی بازنده خواهند بود.

طراح بازی رومیزی «سرزمین من» هدف از طراحی این بازی را دور هم جمع‌کردن اعضای خانواده عنوان کرد و افزود: ایده اولیه بازی در جریان بازی‌های من با دخترانم و با هدف آموزش و تجربه همراهی با آن‌ها شکل گرفت و پس از آگاهی از رویداد ایده‌آزاد تصمیم گرفتم افکارم را برای شرکت در یک رویداد جدی منسجم کنم البته در طول فرایند با حضور مشاوران متخصص رویداد (منتورها) و استفاده از تجربه‌های آنان این ایده دچار تغییر و کامل شد.

به باور این طراح اسباب‌بازی روند برگزاری این رویداد و اهدافی که مسئولان آن دنبال می‌کنند می‌تواند در معرفی طراحان جوان و باانگیزه به صنعت بازی و اسباب بازی ایران بسیار موثر باشد و ادامه این فرایند می‌تواند ایران را در این زمینه نه تنها خودکفا کند بلکه در آینده نه چندان دور شاهد صدور ایده‌ها و افکار همین طراحان جوان به سایر کشورها باشیم.

وی درباره‌ی عرضه این بازی در آینده نیز گفت: در حال حاضر و بعد از برگزاری همایش در حال مذاکره با برخی علاقه‌مندان به تولید این بازی هستم اما به‌نظر می‌رسد باید حمایت بیشتری از منتخبان این رویداد در جهت به ثمر رسیدن طرح‌ها به‌ویژه از سوی شرکت‌های تولیدی صورت بگیرد و همچنین تسهیلاتی هم برای تولیدکنندگان درنظر بگیرند تا انگیزه‌های آن‌ها برای حمایت از طرح‌های نهایی بیشتر شود و در نهایت این طرح‌ها وارد بازار شود.

طراح بازی «سرزمین من» با دعوت از تمامی افرادی که ذهنی توانا و خلاق در حوزه طراحی و تولید محتوای آموزش و سرگرمی دارند به شرکت در این رویداد و استفاده از تجربه متخصصان یا منتورهای با تجربه آن، برگزاری دورهمی‌ها و همایش‌های سالانه به منظور هم اندیشی طراحان حوزه بازی و اسباب بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در فرهنگ‌سازی و بهبود وضعیت طراحی اسباب‌بازی بسیار موثر دانست.

حسینی در پایان با بیان شاخص‌های ارایه یک طرح خلاق، تاکید کرد: یک طراح بازی با نگاه موشکافانه و دقیق به ادبیات، فرهنگ، جغرافیا، موقعیت اجتماعی و تاریخی مردم سرزمینش می‌تواند به سرچشمه بی‌پایانی از موضوع‌های مختلف برای ایده‌پردازی دسترسی داشته باشد و اهداف بازی را مشخص و با به‌کارگیری سازوکارهای متناسب با اهداف بازی طرح‌های خلاقانه‌ای ارائه کند.

کد خبر 5089741 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع فرهنگی اسباب بازی ایرانی شورای نظارت بر اسباب بازی محسن فخری زاده کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز دانشجو تازه های نشر ادبیات جهان تجدید چاپ سازمان سمت رایزنی فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان ویروس کرونا ادبیات ایران اسباب بازی سرزمین من ی بازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله کاویان پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اجرای برنامه های مختلفی چون پاکسازی مناطق جنگلی، ساحلی و مواصلاتی، جلسات تخصصی پسماند، کارگاههای آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان، دیدار با ائمه جمعه استان و بیان معضلات زیست محیطی، برگزای میز خدمت در مصلای‌های نماز جمعه در سراسر استان و برگزاری نشستهای علمی تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی و فعالین محیط زیست؛ در هفته زمین پاک امسال توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برنامه های مختلفی در هفته زمین پاک در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: به مناسبت هفته زمین پاک؛ ادارات حفاظت محیط زیست استان با مشارکت دستگاههای اجرائی مرتبط و فعالان و دوستداران محیط زیست با اجرای ۲۸ برنامه مناطق جنگلی، ساحلی و راه های مواصلاتی را از زباله پاکسازی کردند.

کاویان تصریح کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی پسماند پزشکی استان در سال ۱۴۰۳ در سازمان نظام پزشکی شهرستان رامسر برگزار و در این جلسه در خصوص ظرفیت بیمارستان ها و شرکت های توانمند در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی، مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی، نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران اجرایی پسماند در این حوزه تاکید شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی گفت: در زمینه آموزش و تنویر افکار عمومی کارشناسان و محیط بانان استان با حضور درمدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان و کودکان پیش دبستانی مطالب زیست محیطی ارائه و دانش آموزان از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و موزه حیات وحش خشکه داران تنکابن بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان استان شش دوره مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک در مدارس استان را برگزار و دو فیلم مستند ازگونه های جانوری و گیاهی برای دانش آموزان دو روستا حاشیه پارک ملی کیاسر به نمایش گذاشتند.

کاویان بابیان اینکه سه جلسه کارگروه پسماند در استان برگزارشد، تصریح کرد: در این جلسات درخصوص معضل پساب، پسماند و پایش محل دفن زباله بحث و گفتگو شد.

وی از دیدار روسای شهرستان های استان با ائمه جمعه و دادستان ها خبرداد و گفت: در این دیدارها درخصوص معضلات زیست محیطی منطقه گفتگو و برخی ادارات استان بابرپایی میز خدمت در مصلی نمازجمعه پاسخگو مطالبات زیست محیطی نمازگزاران بودند.

کاویان افزود: همچنین در این هفته سه نشست علمی -تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و سمن‌های زیست محیطی برگزار و چالش های زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با اشاره به شروع پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» افزود: مطابق آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستکی، توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی برای فروشگاه‌های زنجیره ای ممنوع بوده و سازمان حفاظت محیط زیست سعی دارد با هماهنگی و فرهنگ سازی با پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در هفته زمین پاک نسبت به عملی شدن این اقدام از طریق اقناع افکار عمومی اقدام کند. گفتنی است، هفته زمین پاک از ۳ الی ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

کد خبر 6092909

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است