Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی مافی با بیان اینکه موافقت اولیه برای تولید داروی ایورمکتین در شرکت البرز دارو کسب شده است، گفت: این دارو تنها برای درمان کرونا نیست و در طیف قابل توجهی از بیماری‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، شیوع ویروس کرونا در جامعه و خطرآفرینی آن برای سلامت هم‌وطنان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اما تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اقشار مختلف جامعه در حوزۀ سلامت و علم و فناوری امید به زندگی را در دل انسان زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور مداوم کادر درمان و مدافعان سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تلاش گروه‌های جهادی در جای جای شهر، همت محققان برای کشف دارویی برای مقابله با کرونا، همه و همه نشانی از همدلی است.

در راستای همین تلاش‌ها، محققان قزوینی به تازگی موفق به دستیابی دانش فنی تولید داروی «ایورمکتین» در داخل کشور شدند و بعد از طی مراحل علمی و کسب مجوزهای لازم، با همکاری شرکت داروسازی البرز دارو اقدام به تولید اولیۀ این دارو کردند.

نتایج کارآزمایی بالینی داروی ایورمکتین در حوزۀ درمان کرونا مناسب بود

مصطفی مافی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی تولید داروی "ایورمکتین" با همکاری یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته است.

وی افزود: کارآزمایی بالینی برای داروی ایورمکتین در حوزۀ درمان کرونا انجام شده و نتایج کارآزمایی بالینی مناسب بوده است؛ اقدام لازم برای کسب تأییدیه تولید این دارو از سوی کمیتۀ ملی کرونا صورت گرفته است که در صورت تأیید کمیتۀ کرونا، وارد پروتکل‌های درمان می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: معمولا سیاست تمام شرکت‌های پارک علم و فناوری این گونه است که توسعۀ فناوری در آن صورت گرفته و توافقات برای تولید با شرکت‌های بیرون محقق می‌شود.

مافی با بیان اینکه موافقت اولیه برای تولید داروی ایورمکتین در شرکت البرز دارو کسب شده است، گفت: این دارو تنها برای درمان کرونا نیست و در طیف قابل توجهی از بیماری‌ها می‌تواند کاربرد داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: وظیفۀ پارک علم و فناوری این است مساعدت لازم برای تهیۀ فرمولاسیون یک دارو صورت بگیرد؛ تولید یک دارو نیازمند فضاهای خاصی است و آن فضا باید به لحاظ بهداشتی، حداقل‌هایی را تأمین کند که پارک فاقد چنین فضاهایی است و براین اساس، تولیدات در شرکت‌های دارویی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: داروی ایورمکتین پارک علم و فناوری تولید داروی درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902747

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار